בנט תוקף את בר לב: "תושבי יו"ש הם חומת מגן"

לאחר הביקורת מצד השרה שקד, גם רה"מ יצא נגד אמירתו של השר לביטחון הפנים בזמן פגישתו עם הבכירה האמריקנית: "תופעות שוליות יש בכל מקום - אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם"

זמן צפייה: 02:48

ראש הממשלה נפתלי בנט גם תקף היום (שלישי) את השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בעקבות הציוץ שלו לאחר הפגישה עם הבכירה האמריקנית. לדברי ראש הממשלה, "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

מוקדם יותר היום הגיב השר בר-לב לביקורת נגדו, בין היתר מצד שרת הפנים איילת שקד. בציוץ בטוויטר כתב השר: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם, ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם, וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים - ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני".

התגובה של בר לב הגיעה בעקבות ביקורתה של שקד, שכתבה בציוץ בטוויטר: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים, שקורית מדי יום רק כי הם יהודים - וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גברת נולנד". זאת, לאחר פגישתו של השר עם בכירה אמריקנית, שלדבריו "התעניינה בין היתר באלימות מתנחלים".