בנט רוצה לסגור את השמיים ומאוכזב מקצב חיסוני הילדים: "איבדתי סובלנות"

ביום ראשון יביא ראש הממשלה לאישור הצעה לסגירה כמעט מלאה של השמיים. שר הבריאות הורוביץ מתנגד. במקביל, בנט לא שבע רצון מקצב חיסוני הילדים. נתניהו נכנס לבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת בחדר כושר. עד כה התגלו 4 חולי קורונה בכנסת

זמן צפייה: 01:51

ראש הממשלה נפתלי בנט מתכוון להביא ביום ראשון הקרוב לממשלה הצעה לסגירה כמעט מלאה של השמיים, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 13. בין המדינות שעתידות להפוך לאדומות נמצאות ארה"ב, קנדה, ומדינות במערב אירופה כמו דנמרק ופורטוגל, והן נמצאות ברשימה שתיסגר באופן סופי מחר.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב את הכנסת כי לאחר בדיקה נמצאו 4 עובדים חיוביים לקורונה, כאשר אחד מהם עם חשד גבוה לווריאנט האומיקרון. לאחר חקירה אפידמיולוגית שנערכה, החלה הכנסת להעביר הנחיות בידוד ל-130 עובדי כנסת וכן לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, לאחר שהתברר שמאמן הכושר של הכנסת אתו נפגש ביום רביעי נמצא מאומת לקורונה, ולח"כ סימון דוידסון.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לעומת ראש הממשלה, שר הבריאות ניצן הורוביץ מסתייג וחושב שצריך להוסיף מדינות לרשימה בהדרגה. הנחת העבודה של הממשלה היא שהתפרצות משמעותית יותר של האומיקרון בישראל עשויה להגיע תוך 10-20 ימים, וצפוי להישקל גם תו ירוק מלא בכל המקומות.

בתוך כך, ברקע השבוע הסוער בין שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון למנכ"ל המשרד המפוטר יגאל סלוביק חילופי ההאשמות בעניין מבצע חיסוני הילדים, בנט, שאינו שבע רצון מקצב התחסנות הילדים אומר בשיחות סגורות כי "חיסוני הילדים הם יעד לאומי עליון. השבוע נאלצתי לדפוק על השולחן. איבדתי סובלנות בעניין חיסוני הילדים, מצפה מכל שרי הממשלה לקחת אחריות"

בין תוכניותיו של ראש הממשלה לעידוד ההתחסנות בקרב הילדים - הוספת מאות ניידות חיסונים בבתי הספר כבר מהשבוע הבא ולצאת למרתון הסברה להורים עם המסר "הורה מחוסן מחסן את ילדיו".