בנט הסכים לדרישת רע"ם: אושרה העברת סמכויות מנהלת הבדואים

הממשלה אישרה להעביר את סמכויות המנהלת ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה, זאת לאחר שעבאס הציב אולטימטום לרה"מ, לפיו אם לא יעלה את הנושא להצבעה - מפלגתו לא תהיה מחויבת למשמעת הקואליציונית

זמן צפייה: 02:42

הממשלה קיבלה הערב (ראשון) את האולטימטום שהציבה מוקדם יותר היום מפלגת רע"ם, ואישרה להעביר את האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב וכן את הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

ההחלטה על העברת המשרדים הובאה לאישור השרים באופן טלפוני, זאת, כאמור, שעות בודדות לאחר שמפלגת רע"ם הציבה תנאי לראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו אם לא יעלה את העניין להצבעה - חברי המפלגה לא יהיו מחויבים יותר למשמעת הקואליציונית. בהודעה הרשמית מטעם הקואליציה, נמסר כי "מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מגן על מרכיבי זהות המדינה": בג"ץ קבע – חוק הלאום לא ייפסל

רע"ם באולטימטום לבנט: העבר סמכויות מנהלת הבדואים – עוד היום

אישום: פרץ לבי"ח, אכל אבטיח – וניסה לאנוס מטופלת במצב צמח

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת

עוד לפני התנאי שהציבו ברע"ם, נרשמו במהלך היום כמה איומים מצד חברי המפלגה כלפי הממשלה. ראשון, היה זה ח"כ ווליד טאהא, שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע"ם לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". אחריו, היה זה ח"כ מאזן גנאים, שאיים כי יפעל להפיל את הממשלה במקרה של תקיפה בעזה.