בנט מבטיח צעדים למלחמה ביוקר המחייה: "מה שמוריד מחירים - זו תחרות"

בפתח ישיבת הממשלה שלח רה"מ מסר לשרים ואמר כי "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים כדי להילחם ביוקר המחייה". על הסכם הגרעין המסתמן מול איראן אמר: "ישראל תשמור על חופש פעולה עם או בלי הסכם"

זמן צפייה: 04:47

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לגל ההתייקרויות במשק, שנבלם בחלקו עם הודעת אוסם על ביטול עליית המחירים, ואמר: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים כדי להילחם ביוקר המחייה, אני מקווה שבקרוב תהיה בשורה במחירי המזון. כבר נעשו צעדי בלימה מול רשתות השיווק והיבואנים".

בנט שיבח את שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי ואמר: "עליית המחירים העולמית אמנם מכה באופן מתון בישראל, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב. בשנים האחרונות, המחירים עלו וכוח הקנייה ירד. אנחנו צריכים לפעול בצורה הוליסטית על הדבר הזה. אני שמח שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה".

"בסוף מה שמוריד מחירים, זו תחרות. אין כוח טבע יותר חזק מתחרות", הוסיף רה"מ, "אנחנו צריכים את כל שרי הממשלה ולהקל על רגולוציה. צריך לפתוח את המשק לתחרות. תקן שטוב לגרמנים ולשוודים, טוב גם לישראלים. אנחנו צריכים להסתכל על המצב הזה כהזדמנות. יש לממשלה הזו הזדמנות להקטין את השפעת הלוביסטים ובעלי עניין ולפעול למען טובת הציבור".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

לפני כן התייחס בנט להסכם הגרעין המסתמן, ואמר כי ראשית הצירים של האיומים על ישראל היא איראן. "אנחנו כממשלה נושאים באחריות להתמודד עם הגרעין האיראני", אמר בנט, "ועוקבים מקרוב אחר המתרחש בשיחות וינה. ההסכם המסתמן יזיק. מי שחושב שהסכם כזה יגביר את היציבות, טועה. הוא יעכב זמנית תחום אחד בהעשרה ואנחנו נשלם מחיר כבד חסר פרופרוציה".

"איראן מגבירה את האגרסיביות שלה, ככה מנהלים משא ומתן בנוסח טהרן", הוסיף בנט, "אנחנו סוגרים פערים ובונים את עוצמתה של ישראל. אנחנו נשמור על חופש פעולה עם או בלי הסכם. כל משפיע בר דעת יודע שהשקעה במשטר האיראני זו לא השקעה נכונה".