בנט לקראת ההצבעה על התקציב: צפוי להיות שבוע ה"פייקים" הגדול

רה"מ תקף את האופוזיציה לפני המראתו לוועידת האקלים, ואמר כי היא "נואשת" ושחבריה יעשו הכול כדי למנוע את אישור ההצעה. "אין משהו שלא יעשו כדי להוביל לבחירות חמישיות"

זמן צפייה: 02:39

ראש הממשלה ממריא לוועידת האקלים בסקוטלנד, אך המחשבות הן בארץ לקראת השבוע הגורלי של העברת התקציב: לפני עלייתו למטוס הערב (ראשון) שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם עיתונאים ואמר: "התקציב יעבור, זה הולך להיות שבוע הפייקים הגדול של האופוזיציה".

בנט הוסיף ואמר כי "בעוד שנפעל להעלאת קרנה ומעמדה של ישראל בעולם, כאן בארץ אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שיילך וייעשה פרוע יותר ככל שיתקרב מועד ההצבעה על התקציב. מרגע שהתקציב יעבור השבוע, זה קונה יציבות רבת שנים לממשלה והמשמעות לאופוזיציה זה התפוררות והתפרקות לרסיסים. הם מבינים את זה והם נואשים. הם נואשים להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות חמישיות".

ראש הממשלה אמר גם כי "אני רוצה להרגיע את כולם: חבל להם על המאמץ. התקציב יעבור כי מדינת ישראל זקוקה ליציבות כי המדינה זקוקה לניהול טוב ורגוע. התקציב יעבור כי אף אחד לא רוצה לסחרור הבחירות האינסופיות. אני מותיר מאחוריי את מדינת ישראל שהשתלטה על זן הדלתא של הקורונה. המדינה בשליטה ובצמיחה כלכלית של 7.1 אחוז. זו הצמיחה הגדולה ביותר בישראל זה שנים רבות. לכן אני מבקש מחברי הכנסת של הקואליציה להתנהל באורך רוח". בתגובה לדבריו של בנט, מהליכוד נמסר: "הדבר היחיד שממשיך להתנפץ לרסיסים זה המעמד הציבורי של בנט שממשיך להתרסק. בנט לא עובר אפילו את אחוז החסימה. יותר נמוך מים המלח".

בשולי הוועידה, צפוי בנט לערוך את פגישתו הראשונה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כמו גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת הודו נרדרה מודי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, וכן ייפגש עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, ועם מזכ"ל נאטו ינס סטולטנברג.

רה"מ צפוי לנאום בוועידה מחר (שני) בצהריים, וביום שלישי בערב הוא ימריא בחזרה לישראל. לקראת הוועידה התראיין בנט ל"טיימס" הבריטי, ופירט את היעדים הלאומיים של מדינת ישראל בתחום האקלים, בעיקרם: אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050 והפסקה הדרגתית של שימוש בפחם שתחל כבר בשלוש השנים הקרובות.

בנט ציין כי בחזונו ישראל יכולה להוביל בפיתוח טכנולוגיות לפתרון משבר האקלים העולמי, וכי הוא רואה בכך דרך שבה ישראל יכולה לקדם את מדיניותה במזרח התיכון. "קיים פוטנציאל אדיר באזור ליצירת שותפויות בתחום האנרגיה", אמר בנט, והוסיף כי "כדי שהעולם יגיע לאפס פליטות עד 2050, שינוי ההתנהגות שלנו יעשה פחות מחצי מהעבודה. החצי השני יגיע מטכנולוגיה שטרם פותחה, ושם ישראל יכולה להוביל".