בן גביר חוזר בו מהאירוע בכיכר דיזנגוף: "התייתר הצורך"

בעקבות החלטת מארגני המחאה שלא לקיים אירוע נוסף בכיכר דיזנגוף, השר לביטחון לאומי חזר בו מהתכנון לקיים תפילה בתל אביב והודיע כי "הצורך התייתר". מובילי המחאה יקיימו "תפילה לשלום הדמוקרטיה" בכיכר הבימה

זמן צפייה: 04:12

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (רביעי) כי יבטל את התפילה שתכנן לקיים בכיכר דיזגנוף בתל אביב מחר. בהודעת השר נכתב כי "הצורך לקיים את אירוע התפילה ביום חמישי הקרוב התייתר". בן גביר הסביר את החלטתו בכך שמארגני המחאה החליטו שלא להפגין מולו אלא בכיכר הבימה.

בן גביר הוסיף: "אני שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב. יש לנו מדינה יהודית אחת - בה תמיד יהודים יוכלו להתפלל במרחב הציבורי, בכל זמן שירצו, ובכל מקום וגם אם אדרש בעתיד לכך אגיע להבהיר זאת".

מוחים נגד תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
סערת התפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בתל אביב | צילום: איתי רון, פלאש 90

מוקדם יותר היום, מארגני המחאה הודיעו כי הם לא רוצים לשתף פעולה עם "הפרובוקציה המסוכנת של השר בן גביר". הם הודיעו על הזזת אירוע "התפילה לשלום הדמוקרטיה" לכיכר הבימה. עוד נמסר מהמארגנים: "בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה, אנו עומדים לצד התושבים במאבקם, ובוחרים שלא להיגרר אחר פרובוקטורים קיצוניים".