בן גביר בריאיון אחרי הסערה: "יש גורם מוג לב בקואליציה שמתדרך נגדי"

השר לביטחון לאומי עורר סערה כשאמר כי "הזכות שלי להסתובב בכבישי יו"ש יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים", ובריאיון ל"אלמוג בשישי" הוא אומר כי רה"מ לא התקשר אליו בעקבות הדברים: "גם הוא יודע שזה פייק". על הפשיעה המשתוללת הוא אמר: "תוצאה של הממשלה הקודמת"

זמן צפייה: 19:14

אחרי הסערה שעורר כאשר אמר כי "הזכות שלי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים", השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", וסירב לחזור בו מהדברים: "אני חוזר בדיוק על אותם דברים. הזכות לחיות ברחבי יהודה ושומרון גוברת על זכות התנועה. זה לא אני המצאתי אלא בית המשפט העליון של ישראל והחוק הבינלאומי". בן גביר התייחס לכך שגם מתוך הקואליציה ביקרו אותו - ואמר כי יש מוג לב שמתדרך נגדו.

"הוא זה שעושה נזק לישראל", אמר, "אותו מוג לב, שאגב בזכותי הוא כנראה נמצא בממשלה". כשנשאל למי הוא מתכוון אמר בן גביר: "יש לי הערכה, זה לא גורם בכיר. אני מצפה מאותו מוג לב שיגיד את הדברים בשמו. אני מצפה שיגיד שלמתיישבים יש זכות לחיות בלי שיפגעו בהם. אני מצפה שכל ממשלת ישראל תגיד את מה שאני אומר".

"אני יודע בדיוק מה השמאל עושה", אמר בן גביר, "מי שמנסה לעשות פייק ניוז זה אנשי השמאל שרצו לארצות הברית ואירופה ואמרו 'תראו מה בן גביר אמר'. אתה מבין מי זו בלה חדיד? היא תוקפת ושונאת חיילי צה"ל ובעד רצח של יהודים. אני מאשים את גורמי השמאל שרצים ומנסים להסית ולעשות פייק ניוז".

"כולנו חיים במדינה הזו ורואים את הטרור. כן זו אשתי והילדים שלי ועוד אלפים ביהודה ושומרון שחוטפים אבנים בכל נסיעה", הוסיף השר, "כשמדברים איתי על זה שפלסטינים יגיעו קצת יותר מהר הביתה - הזכות של אשתי והילדים שלי לחיות גוברת. זה לא בגלל שהם ערבים, זה בגלל הזכות לחיות. צריכים להיות מחסומים ובידוקים וצריך לעשות כתרים כשרוצחים יהודים. אני לא מתבייש להגיד שמדינת ישראל צריכה לדאוג קודם כל לחיי התושבים שלהם. אם יש כאן מאזן של נוחות בין זכות לחיות לבין הזכות לנוחות - הזכות לחיות גוברת".

Whatsapp Image 2023 08 17 At 1
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"יש אפרטהייד בחברון. אני לא יכול היכנס ל-95% בעיר כי אני יהודי. ערבים יכולים להסתובב בכל מקום", אמר בן גביר, "גם תקשורת וגם אנשי שמאל שכל הזמן מסיתים משדרים את המציאות בדיוק הפוך". בנושא התפרעויות המתנחלים אמר: "יש מתנחלים מתפרעים? בינתיים כדאי לבדוק את מעשה הטרור ומי נרצח. אני לא אומר שאין אירועים נקודתיים שאני מאוד לא אוהב, אבל איפה הקנה מידה? יש פעולות טרור נגד מתיישבים וחיילי צה"ל. לא כל הערבים הם התוקפים אבל הזכות לחיות גוברת".

בן גביר נשאל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו אחרי הסערה - והשיב בשלילה: "אני חושב שנתניהו עצמו יודע שמה שמנסים לעשות זה פייק. זה כל מיני אנשים בשמאל שמסיתים נגד האחים שלהם בשביל ה-BDS. הם מעדיפים את תומכי הטרור על חיילי צה"ל, ואני חושב שנתניהו יודע היטב לא לשתף פעולה עם פייק ניוז".

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

על העלייה במקרי הטרור תחת הממשלה הנוכחית אמר בן גביר: "אני לא מתחמק. ביהודה ושומרון אני לא תמיד מרוצה, אבל זו לא אחריות של המשטרה. שר הביטחון צריך לשנות את המדיניות שלו ולהבין שמרקם החיים של תושבי הרשות הוא פחות חשוב מהזכות לחיים. המתיישבים מרגישים כמו ברווזים במטווח"

כשנשאל מדוע לא פוגעים במנהיגי הטרור אמר בן גביר: "עמדתי ידועה, סיכולים ממוקדים צריכים לחזור". על כך שהוא לא שם וטו כדי להחזיר הסיכולים אמר בן גביר: "אני מקווה שלא אצטרך לעשות שביתות, ושממשלת ישראל תחזיר את הסיכולים".

השר בן גביר ורב-ניצב שבתאי
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

על הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית אמר השר לביטחון לאומי: "רואים את הפעילות של המשטרה בדרום. אנחנו עדיין רחוקים מלהיות מושלמים, אני בסך הכל שמונה חודשים בתפקיד, אבל אם נדבר עובדות, פעם ראשונה אחרי כל כך הרבה שנים שוטרים מקבלים תוספת שכר. אני רוצה להביא עוד שוטרים ולוחמים למשטרה ולמשמר הלאומי. התחלנו את ההרשמה למשמר הלאומי".

על העלייה בכמות הנרצחים בחברה הערבית אמר בן גביר: "לא סופרים לפי שמונה חודשים ולא לפי שנה. סופרים לפי זה שאני רוצה להשלים ולעשות את העבודה. פעם ראשונה המשטרה מקבלת תקציבים, ומצטרפים שוטרים. העברנו חוק פרוטקשיין היסטורי. סגלוביץ' לא הוריד את הפשיעה. מה שקורה היום זו תוצאה של המעשים של בר-לב והממשלה הקודמת. הם נתנו מיליארדים לרחוב הערבי בלי פיקוח - ומה שקורה זה שכנופויות הכסף השתלטו על זה. מדברים כאילו לפני בן גביר חיינו בשווייץ.

"את התוצאות של העבודה שלי יוכלו לראות תוך שמונה חודשים או שנה. אבל אני לא רוצה להתחייב", הוסיף השר, "אין לנו זמן, אנשים נרצחים. אני ביקשתי להכניס את שב"כ. כבר שישה חודשים אני מבקש. זו סכנה קיומית. חייבים להכניס את השב"כ לעסק ולעשות שימוש במעצרים מנהליים".

על יחסיו עם המפכ"ל קובי שבתאי ונושא הארכת הכהונה שלו אמר בן גביר: "יש בינינו כימיה. יש לי דרישות ממנו - אני רוצה יותר חתירה למגע מול משפחות פשע. אני לא באתי לדבר על שנה רביעית למפכ"ל, המבחן יהיה ביצוע המדיניות שלי".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
השר איתמר בן גביר | צילום: רויטרס

כזכור, הבוקר פורסם בחדשות 13 כי בכירים בישראל התייחסו לדבריו של בן גביר, ואמרו כי הוא "יצר לישראל פיגוע דיפלומטי והסברתי", זאת לאחר שארצות הברית גינתה את דבריו בהודעה שבה נכתב: "מגנים בחריפות את הדברים. אנו מגנים כל אמירה גזענית - אמירות כאלה מסבות נזק גדול, במיוחד כאשר הן מגיעות מצדם של אנשים שנמצאים בעמדות משמעותיות בהנהגה".

מלשכת רה"מ נמסרה הערב הודעת הבהרה שפורסמה רק באנגלית: "ישראל מאפשרת חופש תנועה מירבי ביהודה ושומרון הן לישראלים והן לפלסטינים. למרבה הצער, טרוריסטים פלסטינים מנצלים את חופש התנועה הזה כדי לרצוח נשים, ילדים ומשפחות ישראליות על ידי מארב בנקודות מסוימות בצירים שונים. 34 אזרחים נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים בשנת 2023, רבים מהם תוך כדי נסיעה הביתה. התקרית האחרונה התרחשה כאשר בת שבע נגרי נרצחה בכביש 60 ביהודה לעיני בתה בת ה-6.

בהמשך ההודעה נכתב: "על מנת למנוע את הרציחות הנתעבות הללו, כוחות הביטחון של ישראל נקטו באמצעי ביטחון מיוחדים באזורים אלו. לכך התכוון השר בן גביר כשאמר 'הזכות לחיים קודמת לחופש התנועה'. ישראל תמשיך במדיניותה של שמירה על הביטחון תוך מתן חופש תנועה לישראלים ולפלסטינים כאחד".