ברק: "נתניהו גרם לנזק אדיר ליחסים עם ארה"ב, לביטחון ולכלכלה"

ראש הממשלה לשעבר התראיין במהדורה המרכזית והתייחס למחאה נגד המהפכה המשפטית. ברק אמר כי החוק לביטול עילת הסבירות הוא "כלי לנתניהו כדי לפטר את היועמ"שית בשביל המשפט שלו". על מחאת הטייסים: "אני תומך בלי סייג באנשים האמיצים האלה"

זמן צפייה: 06:24

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התראיין הערב (שני) לחדשות 13 והתייחס למחאה נגד המהפכה המשפטית, לפגישת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ולהפסקת ההתנדבות עליה הודיעו כמאה טייסים היום. ברק אמר על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הוא גרם נזק אדיר ליחסים עם ארצות הברית, לביטחון האישי והלאומי, לכלכלה הישראלית וללכידות של החברה".

"אני שמח שיש פגישה כזאת ושהנשיא הרצוג שם", אמר ברק בתחילת דבריו. "אני חושב שלא צריך את הפגישה כדי לדעת שהיחסים בין ישראל לארה"ב ברמה ביטוחונית טובים. מצד שני, אי אפשר להתעלם מזה שנתניהו גרם נזק גדול ליחסים עם ארה"ב, לכלכלה הישראלית, לביטחון האישי והלאומי ומכה אנושה ללכידות של החברה".

הנשיא ביידן והנשיא הרצוג בבית הלבן
הנשיא ביידן והנשיא הרצוג בבית הלבן | צילום: רויטרס

"את כל המכות האנושות האלה הוא מטיל על המדינה כדי שיוכל להעביר את עילת הסבירות שאף אחד לא יודע מה היא באמת חוץ מאנשי מקצוע. כל כך מעט חוקים טופלו בעילה האת ב-20 שנה על ידי בית המשפט שזה הזוי". ברק הוסיף כי "אי אפשר להתעלם מהמניע האמיתי: נתניהו חייב כלי כדי לפטר את היועמ"שית כדי לסייע למשפט שלו. עילת הסביורת היא קצה קרחון. אנחנו רואים מה שהוא ניסה לעשות ונבלם על ידי המחאה".

הפגנה, מחאה, מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"אנחנו רואים את השקיקה של כל שותפיו, יש יותר מ-200 חוקים מוכנים ו-20 שכבר עברו כמה שלבי חקיקה. ברגע שבמדינה אין שום בלם לממשלה לעשות בפועל את מה שהיא רוצה - זה ההגדרה של סוף הדמוקרטיה. זה לא מוגזם ולא מוקדם".

על מחאת הטייסים הוסיף ראש הממשלה לשעבר: "האנשים האלה הם אלו שהצילו את המדינה. האנשים האלה גילו אומץ במשימות, מגלים היום אומץ אזרחי למופת. הם אומרים 'אנחנו לא ניתן'. ברגע שעובר החוק, ממשלת ישראל יכולה לעשות מה שעולה על רוחה כי אין עליה בקרה שיפוטית. אני תומך בלי סייג באנשים האמיצים האלה שמתייצבים ואומרים ישראל לא תהיה דיקטטורה. הדבר הזה הכרחי ונכון".