ברק על הדיווחים אודות קשריו עם אפסטין: "עלילת דם מתועבת"

רה"מ לשעבר הצהיר כי "כל מי שמפריע לנתניהו להיות בשלטון - הופך למטרה להסתה". עוד תקף את יאיר נתניהו: "חרפה שזנאי כמוהו זוכה לחיי פרזיט" • שליח חדשות 13 מדווח מביתו של אפסטין במנהטן

זמן צפייה: 04:16

יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, התייחס היום (רביעי) לדיווחים אודות קשריו עם עבריין המין המורשע, ג'פרי אפסטין, והצהיר: "הדברים הם שקר וכזב - מדובר בעלילת דם מתועבת, אך איננה מפתיעה. אנחנו חיים באווירה מורעלת, בה כל מי שמפריע לנתניהו וקיצוניו להגיע ולהיות בשלטון, הופך מטרה להסתה ולשקרים, הופך ל'בוגד' וגרוע מזה".

ברק התייחס בדבריו לראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, ואמר: "בהסתה, שעליה ניצח ואותה תזמר נתניהו, הפך רמטכ"ל ניצחון ששת הימים ל'רבין בוגד', 'בדש ואש את רבין נגרש' - עד שהגיעו שלוש היריות בגב. יריות שהן תוצר של השקרים וההסתה".

עוד בחדשות 13:

לאחר פרסום התמונות: ברק שלח ל"דיילי מייל" התראה לפני תביעה

ברק תועד נכנס לאחוזת אפשטיין: "באותו היום הגיעו גם נשים"

אהוד ברק במסיבת העיתונאים שכינס
אהוד ברק במסיבת העיתונאים שכינס | צילום: חדשות 13

"מסע ההסתה והשקרים הנוכחי רק מחזק את נחישותי להעביר את הרע והמסית הזה, מהשליטה בארץ שלנו האהובה", המשיך יו"ר ישראל דמוקרטית. "מגיל 17 בחרתי להיות במשך שנים רבות - לוחם. את חמשת הצל"שים שקיבלתי לא קנו לי מקורבים. אף אדם לא יהפוך אותי לפושע או בוגד, רק משום שאני חושף בבוטות את מנגנון ההסתה והרס הדמוקרטיה".

בהתייחס לפרשת ג'פרי אפסטין, אמר ברק: "אלימות כלפי נשים היא פשע נגד האנושות יש למגרו. המעשים המיוחסים עתה לאפשטיין הם מתועבים, מעוררי זעזוע וסלידה בכל בן תרבות, ואם יורשע בהם הוא צריך להיות בכלא - לשנים. אלה מעשים המנוגדים לכל מה שאני, ומעולם לא היה לי חלק בהם. הנחיתי את עורכי דיני להוציא חברות שהוא קשור אליהן מהשקעותיהן בחברות שאני קשור בהן, ולהגיש תביעת דיבה כנגד העיתון המכפיש מאתמול. אני מסיק מסקנות ומנתק כל קשר איתו".

"העובדה שתחת נתניהו, עברין מין שהורחק לצמיתות מהשרות הציבורי, ממשיך להיות מקורבו הקרוב ביותר ומרכיב הממשלות שלו - חרפה היא. העובדה שתחת נתניהו, זנאי ומסית כבנו זוכה להגנה ציבורית ולחיי פרזיט - חרפה היא". ברק פנה לנתניהו ואמר: "אתה תמשיך להפיץ עלי שקרים ואני אמשיך להגיד עליך את האמת. כי שום פייק ניוז של פייק ראש ממשלה לא יעצרו אותנו".

ברק מגיע לביתו של אפשטיין ב 2016
ברק מגיע לביתו של אפשטיין ב 2016 | צילום: טוויטר

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ברק: "גם השקר הזה של אהוד ברק לא ימלט אותו מלהשיב לאזרחי ישראל על השאלה: מה עשה בביתו של שותפו וחברו הפדופיל המורשע ג׳פרי אפסטין ועל מה ולמה קיבל מהקרן שלו 2.3 מיליון דולר על מחקר שלא היה ולא נברא".

יאיר נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדברי ברק: "ברק תתבייש לך! תרח זקן, שיכור מוויסקי, וכנראה דמנטי שכמוך".

אהוד ברק וג'פרי אפשטיין
אהוד ברק וג'פרי אפשטיין | צילום: רויטרס

בתוך כך, היום התגלה בארכיוני רשת NBC סרטון משנת 1992, שבו נראה אפסטין חוגג עם נשיא ארה"ב טראמפ בחברת נערות צעירות. נוסף לכך, בכספת בבית במנהטן התגלה דרכון אוסטרי מזויף שתוקפו פג, וכן הולכים ומתגלים פרטים נוספים על תקופת המאסר של אפסטין, במהלכה הגיע מדי יום למשרדו. מחר יגיע אפסטין לבית המשפט, שם יוכרע אם ישוחרר בערבות או יישאר בכלא.

מוקדם יותר היום שלחו עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר לעיתון הבריטי ה"דיילי מייל" התראה לפני תביעה, לאחר שאמש פורסמו בו תמונות בהן נראה ברק מגיע לביתו של עבריין המין, המיליארדר ג'פרי אפסטין בשנת 2016 כשפניו מכוסות, וכן תמונות של נשים צעירות שנטען כי "גם היו באותו היום בבית". במכתב ששלחו עורכי הדין, דרשו מהעיתון להסיר את הכתבה ולפרסם התנצלות - או שיעמוד בפני תביעה.

במכתב נטען כי "המאמר שפורסם בעיתון הוא מביש ושקרי לחלוטין - יש בו מספר האשמות קשות ביותר נגד ברק שקושרות אותו לכאורה למעשי הפדופיליה של אפסטין. פרסמתם את המאמר מבלי לבקשת את תגובתו של ברק. זה דבר שאינו מתקבל על הדעת, ובמיוחד כאשר ידוע שהלקוח שלנו מעורב במערכת בחירות בישראל - שם ההאשמות יכולות לפגוע בו על אחת כמה וכמה".