הכנסת אישרה את ההסכם עם בחריין: "מעגל השלום יתרחב"

במהלך נאומו של נתניהו בפתח המליאה, התפרץ לדבריו ח"כ מהרשימה המשותפת, ורה"מ השיב: "הצבעתם נגד ההסכם - בקרוב יהיו לכם עוד הזדמנויות לתקן". 62 ח"כים הצביעו בעד

זמן צפייה: 02:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (שלישי) בפני מליאת הכנסת את הסכם השלום עם בחריין, שעבר במליאה ברוב של 62 ח"כים לעומת 14 מתנגדים. בפתח דבריו רמז נתניהו כי צפויים בקרוב הסכמים נוספים, והצהיר: "ההסכם המשולש עם המדינות הערביות בא משינוי מדיניות, אם נמשיך בה הפריחה תימשך ויהיו עוד מדינות שיצטרפו רשמית למעגל השלום. הוא יתרחב, ועימו היציבות והשגשוג".

במהלך נאומו התפרץ לדברי ראש הממשלה ח"כ סאמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), ונתניהו בתגובה פה לחברי הכנסת ממפלגתו: "אתם הצבעתם נגד הסכמי השלום, היום יש לכם הזדמנות לתקן. אם לא היום – ניתן לכם בקרוב הזדמנות נוספת".

"אם נהיה תלויים בסבלנות הפלסטינית בהרחבת השלום, ניאלץ לחכות עוד שנים ארוכות", המשיך נתניהו. "אני מאמין שדווקא הסכמי השלום עם העולם הערבי יכולים להביא להתפכחות של הפלסטינים ואז הם יוותרו על הדרישות הקיצוניות שלהם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת מת בגיל 65 אחרי שחלה בקורונה

אחרי נתק ממושך: נתניהו וגנץ צפויים לערוך פגישה פוליטית

צעירה נשענה על סורגי חלון ביתה, נפלה מהקומה השלישית – ומתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג בפני הכנסת את ההסכם עם בחריין
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג בפני הכנסת את ההסכם עם בחריין | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר היום סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה היום כי משלחת ישראלית ראשונה צפויה לצאת בתחילת השבוע הבא לחרטום, שם תחל לדון בכינון היחסים בין שתי המדינות.

כזכור, לפני כחודש ישראל ובחריין חתמו במנאמה על מזכרי ההבנות לנרמול היחסים בין שתי המדינות. באירוע החתימה השתתפה המשלחת הישראלית בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת, ושר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף א-זיאני. הצדדים חתמו אז על שבעה מזכרי הבנות: שיתוף פעולה כלכלי-מסחרי, תעופה אזרחית, שיתוף פעולה בין משרדי האוצר של המדינות, שיתוף פעולה בתחומי התקשורת ושירותי הדואר, שיתוף פעולה בתחום החקלאות, שיתוף פעולה בין משרדי החוץ, פטור מאשרות למחזיקים בדרכונים דיפלומטים ושיתוף פעולה בין איגודי לשכות המסחר בשתי המדינות.

כמו כן, כלל ההסכם גם פתיחת שגרירויות והחלפת שגרירים, הכרה בריבונות הצדדים, יישוב סכסוכים בין המדינות בדרכי שלום, נקיטת צעדים כדי למנוע פעילות עוינת משטח המדינות נגד מדינה אחרת, שיתוף פעולה והבנה הדדית לקידום השלום והיציבות באזור וגם הקמת ועדה משותפת לקידום "תרבות של שלום ודו קיום".