בג"ץ לקואליציה: יש לפעול להרכב מאוזן יותר של ועדות הכנסת

לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה עתרו לבג"ץ בטענה כי אין ייצוג הולם לחברי האופוזיציה, בג"ץ מצפה מהקואליציה להביא מתווה להרכב ועדות מאוזן יותר עד ה-5 בספטמבר - אז יוחלט לגבי העתירה

דיון ועדה ועדת העבודה הרווחה והבריאות בריאות כנסת הכנסת
הדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, היום | צילום: צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בג"ץ השיב היום (חמישי) לעתירה שהגישו חברי כנסת מהאופוזיציה והחליט כי על הקואליציה ויו"ר הכנסת מיקי לוי להביא מתווה להרכב ועדות מאוזן יותר, גם בהיעדר הסכמות, וכי לקואליציה יש עד ה-5 בספטמבר להגיב לבג"ץ, אז יוחלט לגבי העתירה. זאת, בתגובה לטענה של העותרים כי הרכב הוועדות בכנסת אינו מאוזן ואין ייצוג הולם לאופוזיציה.

לדוגמה, הקואליציה קבעה כי בוועדת הכספים יהיה הפרש של שני נציגים בין הקואליציה לאופוזיציה, ואילו הועתרים טוענים כי מדובר בפער גדול מדי. בנוסף, טענו באופוזיציה כי לא קיבלו מספיק ועדות בהתאם למפתח הסיעות.

עו"ד אילן בומבך, המייצג את חברי הכנסת העותרים, מסר בתגובה כי "ההחלטה התקדימית מבטאת את חוסר הנוחות שיש בייצוג החסר שניתן לאופוזיציה בוועדות הכנסת. בשל עיוות רצון הבוחר, השופטים הורו למשיבים לפעול מיידית לתיקון החלוקה ולהגיש הודעה מעדכנת על כך בתוך עשרה ימים. אחרת - השופטים יתנו פסק דין מחייב. מדובר בהחלטה חשובה, שמבטיחה ביקורת אופוזיציונית יעילה, שהיא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה".