היועמ"שית: מניעה משפטית במינוי בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כתבה במכתב לשרים כי ישנה מניעה משפטית במינוי של משה בן זקן, מקורבה של שרת התחבורה מירי רגב, למנכ"ל משרד התחבורה. ביום רביעי האחרון ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה דחתה את מינויו של בן זקן, לאחר שרגב הגיעה ודרשה לאשרו

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כתבה הבוקר (ראשון) במכתב לשרים כי ישנה מניעה משפטית במינוי של משה בן זקן, מקורבה של שרת התחבורה מירי רגב, למנכ"ל משרד התחבורה.

ביום רביעי האחרון ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה דחתה את מינויו של בן זקן. דברי גורמים המעורים בנושא, רגב הגיעה לדיון בוועדה באופן חריג ודרשה לאשר את המינוי.

.שלטי הכוונה למשרדי התיירות, התחבורה והכלכלה והתעשייה בירושלים
שלטי הכוונה למשרדי התיירות, התחבורה והכלכלה והתעשייה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן זקן, כאמור מקורבה של רגב ופעיל ליכוד מאשדוד, נחשב לפעיל מרכזי בארגון אירוע ה"ליכודיאדה". לדברי גורמים בוועדה, מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה הוא בעייתי מאוד מאחר שהוא חסר ניסיון ניהולי והינו פעיל פוליטי ללא כישורים מיוחדים הנדרשים לתפקיד המנכ"ל.

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "תפקיד ועדת המינוייים הינו לבחון כשירות מועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ולתת המלצה לשר המבקש בדבר כשירותו של המועמד. הוועדה גם נמצאת בקשר מדי פעם, לפי הצורך, עם השרים המבקשים לבחון מועמד. אישור מינוי מנכ"ל הינו בסמכות הממשלה. נציבות שירות המדינה לא מעבירה פרטים אודות ההמלצות השונות שנשלחות לשרים המבקשים".