"נשק של פירוד": אמנים בין-לאומיים נגד החרמת האירוויזיון

יותר ממאה אנשי ציבור מכל העולם חתמו על מסמך היוצא נגד הקריאות להחרים את תחרות השירה, כיוון שתתקיים השנה בישראל. "מאמינים בבניית גשרים באמצעות האמנות והמוזיקה לטובת הידברות"

זמן צפייה: 01:18

יותר ממאה אמנים ואנשי ציבור חתמו על עצומה נגד ההצעה להחרים את האירוויזיון שיתקיים השנה בתל אביב. בין החתומים על המסמך הם השחקן והקומיקאי הבריטי סטיבן פריי, מנחת הטלוויזיה שרון אוסבורן, האמנית מרינה אברמוביץ' וסוכן האמנים האמריקני המכונה "סקוטר בראון".

במסמך נכתב כי ה"רוח המאגדת" שמאפיינת את התחרות "נתונה תחת התקפה על ידי אלו הקוראים להחרים את אירוויזיון 2019, מכיוון שישראל מארחת אותו השנה". כמו כן נכתב בעצומה כי אותם מחרימים "חותרים תחת רוח התחרות והפכים אותה מכלי של אחדות לנשק של פירוד. כולנו מאמינים שחרם תרבותי הוא לא התשובה לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הפגנת bds
הפגנת bds | צילום: חדשות 13

כזכור, מאחורי היוזמה עומד ארגון ללא מטרת רווח ששמו Creative Community for Peace. הארגון ניסח את המסמך, שעליו, כאמור, חתמו עד כה יותר ממאה אנשי ציבור מכל העולם. מנהל הארגון ארי אינגל אמר: "חברי תעשיית הבידור שחתמו על המסמך, ביחד עם אלפי בני אדם נוספים שתומכים במסר שהוא מבטא, מאמינים כולם בבניית גשרים באמצעות האמנות והמוזיקה לטובת הידברות ולהשכנת שלום אזורי".

בחודשים האחרונים הלכו והתפשטו הקולות הקוראים לאומנים ולמשתתפי האירוויזיון להחרים את התחרות. תנועת ה-BDS טוענת כי ישראל "עושה שימוש ציני באירוויזיון, כחלק מאסטרטגיה תדמיתית נרחבת, לטובת הסבת תשומת הלב הבינלאומית מפשעי המלחמה שלה". המסמך המתנגד לחרם, הוא תגובה לאותה מגמה, שמובילה תנועת ה-BDS.