סטרוק - שרת המשימות הלאומיות; סופר יקבל את תיק הקליטה

בציונות הדתית הודיעו כי ח"כ אורית סטרוק תעמוד בראש משרד ההתיישבות ותקבל סמכויות נוספות וח"כ אופיר סופר יהיה שר העלייה והקליטה. אתמול הודיעו גם ביהדות התורה כי סיכמו על תפקידים עם הליכוד, נתניהו מתחיל לזמן את חברי סיעתו לפגישות

ח"כ אורית סטרוק
ח"כ אורית סטרוק | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הציונות הדתית הודיעה הבוקר (רביעי) כי ח"כ אורית סטרוק תכהן כשרת המשימות הלאומית ותקבל את משרד ההתיישבות, בנוסף לעוד סמכויות. כמו כן, ח"כ אופיר סופר יקבל את תיק העלייה והקליטה. בתוך כך, בשעות הצהריים החל ראש הממשלה המיועד לזמן את חברי סיעתו לפגישות, לחלוקת תיקים ותפקידים בתוך הליכוד.

אמש הודיעו ביהדות התורה כי הגיעו להסכם עם הליכוד בנוגע לתפקידים ומסרו: "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא, חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר - ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים". לפי הסיכום, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יהיה שר הבינוי והשיכון, משה גפני יעמוד בראש ועדת הכספים; ח"כ אורי מקלב יהיה סגן שר התחבורה וסגן שר במשרד ראש הממשלה הממונה על הרשות לפיתוח המגזר החרדי. בנוסף, ח"כ יעקב אשר יהיה יו"ר ועדת הפנים, יו"ר הסיעה ח"כ ישראל אייכלר יהיה יור ועדת העבודה והרווחה, ח"כ יצחק פינדרוס יעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור וח"כ מאיר פורוש - שר ירושלים.

נבחרת הציונות הדתית
נבחרת הציונות הדתית | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בתוך כך, אחרי שבחדשות 13 דווח בשבועות האחרונים כי סוגיית חוק הגיוס נפתרה, מתברר כי בשל דרישות אגודת ישראל שרוצה לחזור לחוק טל - המשא ומתן עדיין תקוע. מדובר בנושא שעדיין שנוי במחלוקת. כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הסכימו על תוספת של 5.8 מיליארד שקלים לתקציב הבריאות. בנוסף, ההערכה הייתה שנתניהו יבקש ארכה מהנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג רק אחרי שיחתום על התפקידים. כלומר, עד יום חמישי הקרוב.

במקביל, לדרעי הייתה דרישה לקבל סמכויות רבות וגמישות ביכולת שלו להתנהל בתיק הפנים ובעיקר בתיק הבריאות. דרעי לא מעוניין להיות תלוי בנושאים רבים שבהם משרד הבריאות תלוי באגף התקציבים באוצר. מדובר בעניינים משמעותיים במערכת הבריאות, מכיוון שיש מעורבות של גופים ציבוריים וממשלתיים גדולים, ומשרד האוצר מאוד מעורב בתקציבים ובמחירים בתוך בתי החולים וקופות החולים. הסוגיה הזאת נראית בדרך לסיכום.

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כמו כן, ההערכה היא שנתניהו יגיע לנשיא יצחק הרצוג על מנת לבקש ארכה במנדט להרכבת הממשלה, אחרי שכבר נחתמו לפחות מספר הסכמים קואליציוניים ראשוניים של חלוקת תפקידים.