"משחק פוליטי מסוכן": הפנייה להצלת קצבאות ניצולי השואה

יו"ר ועדת הכספים פנה לחברי הממשלה וביקש להקפיא את העברת הרשות לזכויות ניצולי השואה למשרד לשוויון חברתי עד לאחר הבחירות. זאת, בעקבות חשש שהמענקים לשורדי השואה ייפלו בין הכיסאות

קשישים
קשישים | צילום: רוני בר

יו"ר ועדת הכספים משה גפני פנה היום (חמישי) לחברי הממשלה וביקש להקפיא את העברת הרשות לזכויות ניצולי השואה ממשרד האוצר למשרד לשוויון חברתי. זאת, בשל חשש כי קצבאות ניצולי השואה ייפלו בין הכיסאות במהלך ההעברה של הרשות בתקופת בחירות. "ניצולי השואה נמצאים בערוב ימיהם, והמשחק הפוליטי שמשוחק על גבם, מסוכן מאוד ועלול להיות לו מחיר כבד", כתב גפני.

"בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן סוכם כי הרשות לזכויות ניצולי השואה תועבר בשנת 2021 ממשרד האוצר למשרד לשוויון חברתי. זהו סיכום פוליטי כמובן, שבאופן מצער לא ראה לנגד עיניו את טובתם האמיתית של ניצולי השואה", המשיך גפני. "ניצולי השואה מפוחדים מאוד. בדיוני הוועדה הם הביעו לחץ, עצב, כאב ויראה מפני ההתנהלות השערורייתית".

עוד כתב גפני כי "ישנה משמעות רבה לכך שהרשות נמצאת תחת אחריותו של שר האוצר ואף נהנית מעצמאות מנהלתית במשרד, ובמידה מסוימת גם מחופש פעולה תקציבי - מה שככל הנראה יאבד עם המעבר. עד היום הטיפול בניצולים נעשה באופן מקצועי וללא כל תקלה, העברה באופן חפוז בשל סחר מכר פוליט של מערכות שלמות של ידע עצום שנצבר ולהתחיל מבראשית הוא משולל כל היגיון".