סאגה ב-3 פרקים: השיקולים שקדמו לפגישת גנץ-אבו מאזן

שר הביטחון היה אמור להפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית מספר ימםי לאחר מבצע "שומר החומות", אך ביטל זאת יום לפני מחשש שבנט עשוי להצטייר כאיש שמאל; פגישת בנט א-סיסי - כנראה בשבוע הבא

זמן צפייה: 05:38

סאגה בשלושה חלקים: לפני הפגישה בין שר הביטחון בני גנץ ליו"ר הרשות הפלסטינית אמש, קדמו ניסיונות נוספים לקיים אותה - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. הניסיון הראשון לקבוע פגיה בין השניים הייתה בסוף שלטונו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ומספר ימים לאחר מבצע "שומר החומות".

זאת, כאשר בלכשתו של גנץ התווכחו אם כדאי לקיים אותה, לאור החשש שזה יפגע במאמצים להקים ממשלת שינוי, ואף לצייר את יו"ר ימינה נפתלי בנט כאיש שמאל. לצד זאת, בצד הפלסטיני גם לא אהבו את הריעיון, אך לבסוף נאלצו לקבל את זה. הפגישה בוטלה יום לפני קיומה.

אבו מאזן ובני גנץ
אבו מאזן ובני גנץ

בניסיון השני לקיים את הפגישה, שר הביטחון גנץ ביקש מראש הממשלה בנט לאחר שכבר החל לכהן בתפקידו הנוכחי, להפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אך בנט השיב לו כי בשלב זה לא כדאי לקיים את הפגישה. ואילו בפעם השלישית, טרם נסיעתו של בנט לארה"ב לפסגה עם הנשיא ג'ו ביידן, גנץ הודיע לבנט כי בכוונתו לפגוש את אבו מאזן - זאת מסיבות ביטחוניות. גם הפעם בנט לא אהב את הרעיון, אך לבסוף הסכים.

בתוך כך, בכיר ברשות הפלסטינית מסר הערב לחדשות 13 כי הפגישה בין גנץ לאבו-מאזן תקל על נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, לארח את בנט בקהיר - אולי כבר בשבוע הבא. בהמשך לכך, מסר הבכיר כי צפויות להתקיים פגישות נוספות בין בכירים ישראים עם אבו מאזן בראמללה - כבר בזמן הקרוב. עוד מסר כי הפגישה בין שר הביטחון ליו"ר הרשות התקיימה במעונו הפרטי של אבו מאזן, כאשר היא התנהלה ברוח טובה.