עבאס לפני הדיון על פרישה מהקואליציה: "מדבר עם בנט, נחליט בשיקול דעת"

מועצת השורא מתכנסת הערב לקבל החלטה האם לפרוש מהקואליציה ברקע הקפאת השתתפותה בשבועות האחרונים. יו"ר רע"מ עבאס הגיע לדיון ואמר: "יש מגעים עם הקואליציה, נדון בשיקול הנכון לטובת החברה הערבית בפרט והחברה הישראלית בכלל"

זמן צפייה: 02:20

לקראת כינוס מועצת השורא הערב (שלישי) לקבלת ההחלטה האם לפרוש מהקואליציה ברקע הקפאת השתתפותה של מפלגת רע"מ בקואליציה, אמר יו"ר רע"מ, מנסור עבאס לפני הדיון: "אנחנו נתכנס היום, מבחינתנו כל האופציות על השולחן. נדון ונחליט כמו כל מפלגה דמוקרטית שמכבדת את עצמה. את שיקול הדעת ניתן בהתאם אינטרס הכללי של החברה הערבית, לא אינטרס אישי ולא מפלגתי".

לשאלת חדשות 13, על תגובתו להצבעת הרשימה המשותפת אמש אמר: "זה דבר הזוי, הייתה להם אפשרות להימנע כפי שהם עושים תמיד והם בחרו להצביע הפעם עם הממשלה, כל הכבוד להם, אבל לא ככה עושים פוליטיקה. לא ככה משיגים הישגים למען החברה הערבית".

כשנשאל האם הוא נמצא תחת לחץ לפרוש מהממשלה אמר: "יש דעות שונות, אנחנו דנים בכל הדעות, שוקלים את השיקול הנכון בצורה אחראית כלפי החברה הערבית וכלפי החברה הישראלית באופן כללי, והשותפות שאנחנו מקדמים. אנחנו נבחן את זה וניתן את התשובות". לשאלה האם ההקפאה תימשך ענה: "טרם קיבלנו החלטה. עדיף לחכות. נדון בכובד ראש בכל הסוגיות וההיבטים. מתנהלים מגעים בין רע"מ לבין השותפים בקואליציה.

"אני מדבר תמיד עם בנט", ענה כשנשאל האם שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט, "כל אחד עושה את השיקולים שלו. לרע"מ יש את הביטחון העצמי שהיא עושה את הדבר הנכון למען החברה הערבית קודם כל ולנושאים שהיא מייצגת. אנחנו מודעים לכך שבקואליציה יש מפלגות רבות עם שיקולי דעת שונים ומגוונים. מה שחשוב מבחינתנו זה אנחנו".