יזהר שי: "נתניהו התקשר - ואמר שלא ידע שבני נפל"

השר לשעבר, ששכל את בנו ירון בקרב על כרם שלום ב-7 באוקטובר, חשף כי ראש הממשלה נתניהו פנה אליו אתמול בצאת החג - ואמר שכלל לא ידע שבנו נפל במהלך מתקפת חמאס על ישראל. "קורא לרה"מ להתקשר או לבקר אצל משפחות הנופלים והנרצחים - גם אלה שלא הצביעו עבורו"

השר לשעבר יזהר שי, רה"מ נתניהו
השר לשעבר יזהר שי, רה"מ נתניהו | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90/רויטרס

השר לשעבר יזהר שי, ששכל את בנו סמ"ר ירון אורי שי בקרב על כרם שלום ב-7 באוקטובר, חשף הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אליו אתמול בשיחת טלפון, ואמר שכלל לא ידע שבנו נפל במהלך מתקפת חמאס על ישראל.

"אמש, עם צאת החג, קיבלתי שיחת טלפון מראש הממשלה. בעקבות דברים שפרסמתי, מישהו סיפר לו שהבן של יזהר שי נהרג והוא הביע בפניי זעזוע עמוק מכך שלא שמע על זה עד עכשיו. הוא הביע השתתפות כנה בצערנו, ואמר שכמי שאיבד את אחיו וראה את הסבל של הוריו במשך שנים רבות הוא מכיר מקרוב את כאב השכול", כתב שי.

השר לשעבר התייחס לטענות שעלו מצד משפחות שכולות ומשפחות חטופים ששוחררו, על כך שרה"מ נתניהו כלל לא פנה אליהם מאז 7 באוקטובר - זאת בניגוד לסבב הביקורים המתוקשר שערך ביום שבת לארבעת החטופים שחולצו מהשבי - נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב. "אמרתי לנתניהו שאני אישית לא הייתי צריך את השיחה הזו, אבל כשהבעתי בפניו ביקורת על כך, דיברתי בשמם של כל מי שהוא לא טרח להתקשר אליהם עד היום - משפחות הנרצחים בשמיני עצרת, משפחות החטופים שנרצחו, משפחות הקיבוצניקים, משפחות ה'כישלונות', לא רק המשפחות של סיפורי ההצלחה".

סמ"ר ירון אורי שי
סמ"ר ירון אורי שי | צילום: דובר צה"ל

עוד כתב שי כי "אמרתי לנתניהו שהוא אחראי לכל מה שקרה כאן, לא רק להצלחות. שהוא אמור היה להיות ראש הממשלה של כולנו ולא רק של בוחריו, ושאני מבטא את הכאב של מיליוני אזרחים שאין להם ראש ממשלה שמתייחס לכאב שלהם. הוא אמר שהוא מסכים עם העיקרון אבל לדעתו גם מיישם אותו, הוא כן פוגש משפחות שכולות וכן מתקשר לאנשים שחוו אסון, וטען כי לצערו הדברים לא ידועים לציבור. סיפרתי לרה"מ את סיפור הגבורה של ירון בקרב בכרם שלום, שבזכותו ניצלו אזרחים רבים מאוד, והוא אמר שאכן מדובר בגיבור אמיתי".

חטופים נתניהו עם נועה ארגמני ומשפחתה בבית החולים
נתניהו עם נועה ארגמני ומשפחתה בבית החולים

השר לשעבר כתב לסיום: "הודיתי לנתניהו על שיחת הטלפון הזו ועל ההכרה שלו בגבורתו של ירון, נוני שלנו, ביקשתי ממנו שיביא את כל החטופות והחטופים הביתה ולא ייכנע לקיצוניים שבממשלה שלו", והוסיף: "אני קורא לראש הממשלה להתקשר או לבקר כדי לנחם משפחות נופלים ונרצחים, גם אלה שלא הצביעו עבורו, גם אלה שלא נפלו בקרבות הירואים אלא דווקא אלה שבמותם מסמלים את האסון הנורא, את המחדל ואת הכאב הגדול של כלל אזרחי מדינת ישראל בעקבות מלחמת שמיני עצרת".