בשבוע הבא: היועמ"שית צפויה לטעון שנתניהו מבזה את ביהמ"ש

לאחר המכתב החריף של בהרב-מיארה על הפרת הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה - בשבוע הבא צפויה היועמ"שית להגיב על העתירה שתוגש לבג"ץ ולצודד בה. במקביל טוענים בסביבת נתניהו כי הוא "לא הפר שום פסיקה"

זמן צפייה: 03:19

לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שלחה היום (שישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להפרת הסדר ניגוד העניינים שלו בעקבות נאומו, בשבוע הבא היא צפויה להגיב לבית המשפט העליון ולומר כי נתניהו אכן הפר את פסק הדין שנקבע לו, וכי הוא מבזה את בית המשפט.

תגובתה הצפויה של בהרב-מיארה תימסר לאחר שהתנועה לאיכות השלטון תגיש ביום ראשון הקרוב עתירה לבג"ץ, שם יצטרכו לקבוע אם נתניהו אכן הפר את ההסדר או לא. מסביבת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה למכתב היועמ"שית: "ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים".

עוד הוסיפו מסביבתו של נתניהו כי "ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון שאף שופט חדש שיבחר על ידי הועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדבר המשונה שעולה מדבריו של נתניהו בנאומו אתמול, הוא השאלה מדוע עכשיו נשלפת ההבטחה לשמירת זכויות הפרט למרות שזה היה ברור מהרגע הראשון שזו היא הדאגה המרכזית בנוגע לרפורמה. התשובה היא שככל הנראה, הממשלה התחילה להבין את עומקה של המחאה ואת ההשלכות של התוכנית שהציעה.

ראש המשלה בנימין נתניהו
ראש המשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

המסר של שר הביטחון יואב גלנט לראש הממשלה לפיו המשך החקיקה מאיים לקרוע את הצבא היה ברור בלי קשר לתמיכה או להתנגדות למהפכה המשפטית. בכל זאת גלנט נענה אתמול לבקשתו של נתניהו, להמתין מספר ימים נוספים עם הצהרתו.

השלמת החקיקה תהיה נקודת ההכרעה בצה"ל, שהידרדר למדרון מסוכן - כל עוד המהלך נתפס בעיניי הציבור והמשרתים במילואים כחד צדדי. בקואליציה בהמשך ישיר לכך, לא מצפים ל-64 הצבעות בעד שינוי הרכב הוודעה למינוי שופטים ומסמנים את גלנט ואת יולי אדשטיין ככאלה שתמיכתם אינה מובטחת.

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אתמול, לאחר יום של מחאות המוניות שהוגדר כ"יום השיתוק הלאומי", נתניהו הודיע כי הוא לא מתכוון לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, ואמר כי עד כה היו ידיו כבולות מכיוון שאיימו להוציא אותו לנבצרות. "אני מודיע לכם - עד כאן", אמר נתניהו, "אני נכנס לאירוע אני שם בצד כל שיקול אחר ולמען העם שלנו, למען המדינה שלנו, אני אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון".

נתניהו ניסה לתת כמה נקודות חיוביות למתנגדי המהפכה המשפטית, דיבר על שריון ועיגון של זכויות יסוד ואמר כי לא תהיה פסקת התגברות ברוב מינימלי, אך בשורה התחתונה הוא הבהיר כי השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים לא תיעצר יובא בשבוע הבא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, כך שהקואליציה בפועל תוכל למנות שני שופטים בלי שתידרש לאצבעות נוספות.

מכת''זית מופעלת בהפגנה באיילון
מכת''זית מופעלת בהפגנה באיילון | צילום: רויטרס

עוד דיבר נתניהו על הניסיון לרפא את הקרע בעם, אך בשורה התחתונה קרא שוב להידברות בלי לעצור את החקיקה, ובתגובה לכך ראשי האופוזיציה וראשי המחאה הודיעו על המשך המחאה והמשך ההפגנות, כך שאם נתניהו ניסה לשדר לשר הביטחון יואב גלנט שייתן לו את ההזדמנות להרגיע לפני שהוא יוצא בהצהרות - המטרה הזאת לא הושגה.

מכת''זית באיילון
מכת''זית באיילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90