סקר חדשות 13 ביום שאחרי המבצע: גנץ עדיין מוביל - הליכוד מתאושש

המחנה הממלכתי היא עדיין המפלגה הגדולה ביותר לפי הסקרים, אך רוב הציבור חושב ש"מגן וחץ" היה מבצע מוצלח ושתפקודו של רה"מ נתניהו היה טוב. וכמה זמן מעריך הציבור שיחלוף עד שיגיע העימות הבא בעזה? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 08:07

ביום שאחרי מבצע "מגן וחץ", בני גנץ והמחנה הממלכתי שומרים על מקומם כמפלגה הגדולה ביותר בסקרים, ואף עולים לשיא של 30 מנדטים, אך הליכוד מתאושש ועולה ל-25 מנדטים, כך לפי סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. מתמונת הגושים עולה כי הקואליציה הנוכחית מקבלת יחד 56 מנדטים, לעומת 59 לגוש הקואליציה הקודמת.

יש עתיד היא עדיין המפלגה השלישית בגודלה, עם 18 מנדטים, ואחריה ש"ס עם 10 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת בסקר שלנו 8 מנדטים ועוצמה יהודית מקבלת 5 מנדטים, כך ששתי המפלגות מקבלות יחד רק מנדט אחד פחות מהכמות שקיבלה הרשימה המאוחדת בבחירות, נתון מעודד לשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר אחרי הסקרים הלא מחמיאים בעת האחרונה.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13

יהדות התורה שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, ואילו ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת בסקר שלנו 5 מנדטים. רע"מ של מנסור עבאס מקבלת 6 מנדטים, ואילו חד"ש-תע"ל מקבלת 5 מנדטים. לפי הסקר שלנו, ריצה משותפת של העבודה ומרצ בבחירות הקרובות תהיה בלתי נמנעת, כאשר בנפרד שתי המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה, כמו גם בל"ד.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

57% מהמשיבים לסקר סבורים כי מבצע "מגן וחץ" היה מוצלח, לעומת 24% שהשיבו בשלילה. מבין כלל היהודים, 65% חושבים שהיה זה מבצע מוצלח, לעומת 16% שהשיבו בשלילה. 58% מהמשיבים חושבים שישראל ניצחה במבצע, לעומת 8% שחושבים שהג'יהאד האיסלאמי ניצח. מבין כלל היהודים, 65% חושבים שישראל ניצחה, לעומת 5% בלבד שחושבים כי הג'יהאד האיסלאמי ניצח.

54% מהמשיבים חושבים כי תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך המבצע היה טוב, לעומת 29% שחושבים שתפקודו לא היה טוב. 35% חושבים שהסיבה לצאת למבצע הייתה השבת השקט לעוטף עזה, לעומת 36% שחושבים שהסיבה הייתה הירידה של הליכוד בסקרים ו-13% שחושבים שהסיבה הייתה הלחץ של השר בן גביר.

Whatsapp Image 2023 05 13 At 0
תקיפות חיל האוויר בעזה | צילום: מוחמד עטיה, פלאש 90

שאלנו גם איזו ממשלה ניהלה טוב יותר את המצב הביטחוני מול רצועת עזה, כאשר 37% השיבו כי ממשלת בנט-לפיד ניהלה את המצב טוב יותר, ו-34% השיבו כי הממשלה הנוכחית ניהלה את המצב טוב יותר. שאלנו גם כמה זמן להערכתך יחלוף עד העימות הבא בעזה, כאשר 53% חושבים שיחלפו כמה חודשים, 17% חושבים שתחלוף שנה או יותר, ו-12% שהשיבו כי להערכתם יעברו כמה ימים ספורים עד העימות הבא.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.