סקר חדשות 13: גנץ מזנק, נתניהו מתרסק לשפל של שנים

ההסלמה הביטחונית שהביאה לתחושה של אובדן שליטה מתבטאת גם בדעת הקהל, כאשר המחנה הממלכתי מזנקת ל-29 מנדטים לעומת 20 לליכוד, שהופכת למפלגה השלישית בגודלה. גוש הקואליציה הקודמת מקבל 64 מנדטים - ולראשונה גם גנץ וגם לפיד עוקפים את נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 08:38

לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 20 מנדטים בלבד לעומת 32 שקיבלה בבחירות, וגוש הקואליציה כולו מאבד 18 מנדטים - ועומד על 46 מנדטים בלבד, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. המרוויח הגדול הוא בני גנץ - שמפלגתו המחנה הממלכתי יותר ממכפילה את כוחה ומקבלת 29 מנדטים - והופכת למפלגה הגדולה ביותר.

יש עתיד של יאיר לפיד היא המפלגה השנייה בגודלה לפי הסקר, עם 21 מנדטים. הציונות הדתית ועוצמה יהודית מאבדות שלושה מנדטים ומקבלות בסקר שלנו הערב 11 מנדטים, כאשר ש"ס מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-9, ואילו יהדות התורה מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-6 מנדטים. ישראל ביתנו מאבדת מנדט אחד ומקבלת 5 מנדטים, ואילו העבודה שומרת על כוחה עם 4 מנדטים. מול 46 המנדטים של מפלגות הקואליציה, גוש הקואליציה הקודמת מקבל 64 מנדטים, ובתווך חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים ובל"ד עם 4 מנדטים.

מפת המנדטים
מפת המנדטים | צילום: חדשות 13

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הסקר שלנו הערב מצביע על מהפך, כאשר לראשונה גם יאיר לפיד וגם בני גנץ מנצחים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשאלה הזו. גנץ מקבל 51% מול נתניהו שזוכה רק ל-34%, ואילו לפיד זוכה ל-41% תמיכה מול 37% לנתניהו.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

רק 25% מהנשאלים בעד המשך כהונת הממשלה הנוכחית, כאשר 33% בעד ממשלת אחדות ו-33% בעד הליכה לבחירות. בקרב מצביעי הליכוד, רק 43% בעד המשך כהונת הממשלה הנוכחית, כאשר 35% בעד ממשלת אחדות ו-10% בעד הליכה לבחירות.

שאלנו גם האם לדעתך תפקודו של ראש הממשלה נתניהו טוב או לא טוב, ורק 20% השיבו כי תפקודו טוב (43% בקרב מצביעי הליכוד), לעומת 71% שהשיבו כי תפקודו לא טוב (48% בקרב מצביעי הליכוד). רק 27% השיבו כי הם סומכים על הממשלה שתדע לטפל בגל הטרור (48% בקרב מצביעי הליכוד), לעומת שהשיבו כי הם לא סומכים על הממשלה בנושא הזה (41% בקרב מצביעי הליכוד).

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 699 נשאלים, מהם 599 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה טעות הדגימה היא 3.7%.