סקר חדשות 13: כיצד השפיע נאום נתניהו בקונגרס על המצביעים?

כיממה לאחר נאומו בגבעת הקפיטול, מפלגתו של ראש הממשלה נותרת ללא שינוי עם 21 מנדטים - כמו בסקר הקודם. מפלגתו של גנץ היא הגדולה ביותר עם 23 מנדטים. מי מוביל במדד ההתאמה לראשות הממשלה - ומה הציבור חושב שעומד מאחורי הנאום של נתניהו? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 07:55

סקר חדשות 13: כיממה לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס, מסקר חדשות 13 עולה הערב (חמישי) כי מפלגת הליכוד הייתה גורפת בבחירות שהיו נערכות היום 21 מנדטים, ללא שינוי מהסקר הקודם. מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נותרת המפלגה הגדולה, עם 23 מנדטים (2- מהסקר הקודם).

לפי הסקר, יש עתיד בראשות יאיר לפיד היית זוכה ב-13 מנדטים (ללא שינוי מהסקר הקודם), כשמיד אחריה היו ניצבות ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 12 מנדטים (ללא שינוי מהסקר הקודם) ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר, שהייתה זוכה ב-11 מנדטים, עלייש של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם.

ש"ס בראשות אריה דרעי הייתה מקבל 9 מנדטים (1-), מפלגת הדמקורטים בראשות יאיר גולן הייתה מקבל 8 מנדטים (1-) ויהדות התורה גורפת 7 מנדטים (1-). בתחתית ניצבות חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה עם 6 מנדטים (2+) ואחריה רע"מ של מנסור עבאס והציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 5 מנדטים כל אחת. לפי הסקר, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה (2.9%) והימין הממלכתי בראשות גדעון סער (2.6%) לא עוברות את אחוז החסימה.

שלוש המפלגות הגדולות במצב הקיים
שלוש המפלגות הגדולות במצב הקיים

בנוגע למפת הגושים, הקואליציה הנוכחית הייתה גורפת 53 מנדטים בבחירות שהיו נערכות היום, בעוד שמפלגות ממשלת השינוי היו מקבלות 61 מנדטים. באמצע ניצבת חד"ש-תע"ל.

מפת הגושים
מפת הגושים

תמונת המנדטים משתנה כאשר בוחנים איחוד אפשרי בימין. לפי הסקר, מפלגת ימין חדשה בראשות נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער הייתה זוכה ב-28 מנדטים בבחירות שהיו נערכות היום - ובכך ניצבת בפער גדול מעל למחנה הממלכתי של גנץ, שהייתה המפלגה השנייה בגודלה בתרחיש זה, עם 20 מנדטים. הליכוד של נתניהו הייתה זוכה ב-19 מנדטים.

תמונת המנדטים עם מפלגת ימין חדשה
תמונת המנדטים עם מפלגת ימין חדשה

בנוגע לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ניכרות מספר מגמות מעניינות. כאשר בוחנים את נתניהו מול לפיד, 42% רואים בראש הממשלה המכהן כמתאים יותר לתפקיד, לעומת 30% החושבים שדווקא ראש האופוזיציה הוא המתאים. מול בני גנץ, נתניהו מאבד את היתרון וזוכה ב-38% לעומת 40% ליו"ר המחנה הממלכתי.

הפער הגדול ביותר לרעת נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נרשם כאשר מציבים אותו מול ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. במקרה זה, נתניהו ניצב על 37%, לעומת 43% לבנט.

נתניהו נגד בנט בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה
נתניהו נגד בנט בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

בנוסף, במסגרת הסקר המשיבים נשאלו האם בעקבות נאום נתניהו בקונגרס מצבה של ישראל השתפר, הורע או לא השתנה. יותר מחצי מהמשיבים, 55%, טענו כי מצבה של ישראל לא השתנה בעקבות הנאום. 31% השיבו כי מצבה של ישראל השתפר בזכות הנאום, ו-14% טענו כי מצבה של ישראל הורע.

כאשר נשאלו המשיבים מהו השיקול המרכזי שהוביל את נתניהו לצאת לנאום בקונגרס מלכתחילה, 47% ענו כי מדובר בשיקול אישי. מנגד, 40% השיבו כי מדובר בשיקול שנובע מטובת המדינה. 13% ענו "לא יודע".

הסקר עובד וסוכם ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ. התשאול ואיסוף הנתונים בוצע ע"י פאנל פרויקט המדגם בהנהלת ד״ר אריאל איילון וסטט נט בראשות יוסף מקלדה.