ארבעה חיילי צה"ל נפצעו קל-בינוני בפיצוץ בגבול לבנון

דובר צה"ל הודיע כי במהלך פעילות באזור גבול הצפון, אירע פיצוץ בו נפצעו החיילים. הארבעה פונו לטיפול בבית החולים בנהריה, שם שניים נמצאים בחדר הניתוח. בלבנון דווח שהם נפצעו בפעילות בתוך שטח המדינה. צה"ל: נסיבות האירוע נחקרות

חיילי צה"ל בסיור על גבול לבנון
חיילי צה"ל בסיור על גבול לבנון | צילום: רויטרס (ארכיון)

ארבעה חיילים נפצעו לפנות בוקר (רביעי) באורח קל עד בינוני בגבול הצפון. שניים מהחיילים נמצאים בטיפול נמרץ בבית החולים בנהריה, בעוד שניים אחרים נמצאים בחדר ניתוח.

על פי דובר צה"ל, במהלך פעילות שנערכה באזור, אירע פיצוץ שממנו נפגעו החיילים והם פונו להמשך טיפול בבית החולים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מתחקר את האירוע ועוקב אחר ההתפתחויות. נמשיך לפעול לשמירה על הביטחון בגבול הצפון". לא נמסרו פרטים נוספים.

ערוץ "מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דיווח שהחיילים נפצעו ממטען חבלה בעת שנכנסו לשטח לבנון. סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה שהפיצוץ אירע לאחר שהחיילים נכנסו 150 מטרים לעומק לבנון ועלו על מוקש. גורם ביטחון לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפעילות הייתה מעבר לגדר, אך לא מעבר לקו הכחול, קו הפסקת האש בין המדינות.

הלילה דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי שני פיצוצים נשמעו באזור א-לבונה בנאקורה שמקורם בכיוון שטח ישראל. על פי הדיווחים, לאחר מכן נשמעו קולות ירי ונראו פצצות תאורה של צה"ל באזור הגבול. לא ידוע אם ישנו קשר בין הדיווח לתקרית עליה דיווח צה"ל.

במהלך סיור בעיר הבה"דים בצומת הנגב, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאירוע ואמר: "יש משהו שמשותף גם לדרום וגם לצפון ובכל הגזרות - חיילי צה"ל שמגנים עלינו ועל גבולותינו. כך היה גם הלילה, אנחנו נמשיך לפעול באחריות כדי להגן על גבולות ישראל. אני רוצה לשלוח בשמי, בשם שר הביטחון ובשם כולכם איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו כדי לשמור על המדינה שלנו".

בחודשים האחרונים העלו בצה"ל את הדריכות בגבול הצפון, הן בגלל זליגת הלחימה בין כוחותיו של אסד למורדים מרמת הגולן לשטחי ישראל, והן על רקע הצהרות של חיזבאללה, שמעורב גם הוא במלחמת האזרחים.