נתניהו על אפשרות של שביתה בנמלים: "2,000 איש לא ישתקו את המדינה, זה נגמר"

בהצגת הרפורמה בנמלים העביר ראש הממשלה מסר חד להסתדרות ולוועדים הגדולים. "עידן המונופולים של נמלי ישראל נגמר ולא יחזור", הבהיר נתניהו. שר התחבורה: "נפעל כדי לדון בצעדים שיידרשו מול הנמלים הקיימים כדי להפוך אותם ליעילים"

נמל חיפה
נמל חיפה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא לא חושש משביתות בנמלים, לאחר שהוצגו המכרזים להקמת רציפים פרטיים. "אני לא מוכן לקבל את המונופול הזה. אני מבקש לומר לחברי בהסתדרות - זה נגמר, אין יותר", הבהיר נתניהו במסיבת העיתונאים להצגת הרפורמה בנמלים.

"לא יהיה ש-2,000 איש ישתקו את המדינה", הוסיף ראש הממשלה. "ישראל לא יכולה רק לשפר את מחיר המוצרים לכל אזרח ואזרח, אנחנו פותחים את הנמלים לתחרות בין לאומי. לא נעצור בזה. אני מבטיח - שום דבר לא ירתיע אותנו. אנחנו מתכוונים לעשות את זה בטוב. עידן המונופולים של נמלי ישראל נגמר ולא יחזור".

נתניהו הבהיר שברצונו לקדם רפורמות נוספות. "זה דבר שהוא כלכלי מאין כמוהו, חברתי מאין כמוהו וזה מתחיל, אבל לא נגמר בנמלים. התחלנו בשמיים פתוחים, עכשיו אנחנו הולכים למים פתוחים", ציין.

"לאחרונה ביצענו את השמיים הפתוחים והיום משיקים את המים הפתוחים", הצטרף גם שר התחבורה, ישראל כץ. "אנחנו פותחים את המים הישראלים לתחרות. ההחלטה להקים שני נמלים יוצרת מציאות שבה תתפתח תחרות אמיתית בחיפה ובאשדוד. בקביל להקמת הנמלים גם נפעל כדי לדון בצעדים שיידרשו מול הנמלים הקיימים כדי להפוך אותם ליעילים".

אתמול הוחלט סופית על הקמתם של שני נמלים פרטיים שיתחרו באלה הקיימים בחיפה ובאשדוד. המהלך אמור לפגוע במונופול של שני הנמלים הגדולים ומעורר התנגדות גדולה מצדם, כשגם יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, צפוי להתערב בנושא כדי לעכב את המהלך. המטרה היא לאפשר הגעה של גורמים בין-לאומיים בכירים שיבצעו את הפרויקט, כשבחדשות 10 כבר פורסם על שתי חברות אמריקניות גדולות שהביעו בו עניין.