הפלסטינים: שני נערים נפצעו קשה מאש חיה, אחד מהם - בן של בכיר ברשות

לטענת הפלסטינים, נערים בני 13 ו-19 נפגעו מקליעים בחזה בהפגנות באזור כלא עופר. אחד מהם הוא בנו של ראש המודיעין המסכל ברשות הפלסטינית. גופתו של העציר שמת אתמול בכלא מגידו הועברה לידי משפחתו, לאחר שעברה נתיחה בישראל. הלווייתו תתקיים מחר. שני חיילים נפצעו קל מאוד במהומות

עימותים בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים ביום הנכבה
עימותים בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים ביום הנכבה | צילום: רויטרס (ארכיון)

(2:21 דקות)

הפלסטינים מדווחים כי לפחות 26 בני אדם נפצעו במהלך היום (ראשון) במהומות ברחבי השטחים. סוכנות הידיעות "מען" מדווחת כי בשעות הערב שני נערים בני 13 ו-19 נפצעו קשה מפגיעת כדורים חיים בחזה בהפגנות בסמוך לכלא עופר. אחד הפצועים, על פי הדיווח, הוא בנו של גנרל זיאד הב אל-ריח, מפקד המודיעין המסכל ברשות הפלסטינית.

זמן קצר לאחר מכן, ישראלית נפצעה קל בראשה מאבן, בעת שנסעה ברכב בכביש עוקף שכם דרום, באזור חוות גלעד. היא מקבלת טיפול רפואי במקום. לפני כן חייל נפצע בפניו באורח קל מפגיעת אבן וטופל במקום בהפרות סדר בסמוך לבית אומר. בנוסף אליו נפצע גם קצין, באורח קל מאוד, ולא נזקק לטיפול רפואי. בהפרות סדר בסמוך למתחם קבר רחל בבית לחם הושלכו ששה רימונים מאולתרים ובקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון. שניים מהרימונים לא התפוצצו. לא היו נפגעים באירוע.

בתוך כך, גופתו של ערפאת ג'רידאת, העציר הפלסטיני שמת אתמול בכלא מגידו, הועברה לידי הסהר האדום, לאחר שנותחה בישראל. ממצאי הנתיחה ייחשפו הערב במסיבת עיתונאים מיוחדת ברמאללה. משפחתו מאשימה את כוחות הביטחון הישראלים שהכו אותו למוות. והלווייתו תיערך מחר.

"ג'רידאת התלונן שהחוקרים הרביצו לו"

תהלוכה של עשרות פלסטינים ליוותה את ארונו של ג'רידאת ממעבר תרקומיא לביתו. נציגים פלסטינים רשמיים השתתפו בנתיחתו והם אלה שיציגו את הממצאים.

על פי הפלסטינים, העציר נחקר בתנאים קשים בשעות שלפני מותו. משפחתו טענה אתמול כי כשנעצר בריאותו הייתה תקינה. "ג'רידאת נראה עייף בזמן הארכת מעצרו", סיפר גורם פלסטיני. "הוא אמר לי שהוא סובל מכאבים עזים בגבו ובחלקים אחרים של גופו, בגלל מכות שקיבל בחקירתו".