הסיבה למשא ומתן התקוע? בנט רוצה את האוצר

מקורבים למשא ומתן הקואליציוני סיפרו על שאיפתו של יו"ר הבית היהודי. במפלגה טוענים: "לא דיברנו עדיין על תיקים". עם זאת, הם מבהירים שאיומי נתניהו על בחירות חדשות לא מפחידים אותם. לפיד טען בהודעה בפייסבוק: "השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה או שנשב באופוזיציה. כרגע, שתי האפשרויות ריאליות באותה מידה"

נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי
נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי | צילום: חדשות 10

לפיד רוצה את תיק החוץ - בנט רוצה את תיק האוצר: מקורבים למשא ומתן הקואליציוני טענו היום (חמישי) שיושב ראש הבית היהודי מכוון עצמו לתיק הבכיר השלישי בממשלה הבאה של בנימין נתניהו. מציאות זו מקשה מאוד על ראש הממשלה שיימצא עצמו מול ברית לפיד-נתניהו בשניים מהתיקים הבכירים ביותר בממשלה.

על פי הגורמים, שטוענים ששמעו את הדברים גם מנפתלי בנט עצמו, יושב ראש מפלגת הימין הביע את רצונו להחליף את יובל שטייניץ. מחר תתקיים פגישה נוספת בין אנשי הליכוד-ביתנו והבית היהודי, אולם כבר הערב דחו במפלגתו של בנט את הדברים ואמרו: "לא דיברנו על תיקים, אלא רק על ערכים".

על פי ההערכות, הפגישה מחר בין שתי המפלגות נועדה ליצור סדקים בחזית האחידה שיצרו בנט ולפיד, אליה גם הצטרף יו"ר קדימה, שאול מופז. על פי ההערכות, בכוונת אנשי הליכוד להפעיל את הלחץ על מספר 2 בבית היהודי, אורי אריאל, שמשוער שהוא מחויב פחות לברית האיתנה שיצרו בנט ולפיד. במפלגת הבית היהודי, בכל מקרה, דוחים את האיומים מצד מפלגת השלטון על בחירות חוזרות. "נחנו לא מפחדים מבחירות, אם יהיו בחירות עכשיו, הליכוד יתרסק ונעקוף אותו", אמרו במפלגה.

ראש הממשלה נתניהו ויאיר לפיד בהשבעת הכנסת ה-19
ראש הממשלה נתניהו ויאיר לפיד בהשבעת הכנסת ה-19 | צילום: רויטרס

בינתיים, לפיד פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעה תקיפה, בה טען שאין בכוונתו להתפשר במשא ומתן הקואליציוני. "זה לא דיון על תיקים, זה לא דיון על ג'ובים, זה לא דיון על מי נכנס קודם ומי דפק את מי", כתב לפיד. "אנשיו של נתניהו צודקים כנראה גם כשהם אומרים שהבעיה היא שאין לי נסיון. אם היה לי נסיון בטח הייתי מבין מדוע טרם הוקמה פה ממשלה אזרחית יעילה, ערכית, שתגן על מעמד הביניים, תעזור לנו לצלוח את המשבר הכלכלי ותנווט את הספינה הישראלית בתוך סתיו ערבי קודר וסוער".

לדבריו, "השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה עם העקרונות שלנו, או שנשב באופוזיציה בגלל העקרונות שלנו. כרגע, שתי האפשרויות ריאליות באותה מידה, וחבל".

בתוך כך, בחזית החרדית, אמרו היום גורמים בליכוד שאין כוונה למהר ולחתום על הסכם קואליציוני עם ש"ס. מחר ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם ראשי המפלגה החרדית הספרדית, אולם בכיר במפלגת השלטון אמר היום: "לא נחתום עם ש"ס בימים הקרובים למרות שאפשר לחתום די מהר בגלל הסכנה שזה יוצר לנו".