בכירים בארה"ב: "אובמה יצמצם למינימום את הקשר עם נתניהו"

גורמים בממשל האמריקני מחזקים את הדברים שהעלה העיתונאי ג'פרי גולדברג במאמרו. בבית הלבן מודאגים מהתחזקותם של נפתלי בנט והבית היהודי וחוששים שנתניהו יהפוך לשבוי של לובי ההתנחלויות. בכירים בליכוד האשימו: "אולמרט ופרס מטפטפים לאוזנו של אובמה דברים נגד נתניהו"

אובמה ונתניהו בבית הלבן
אובמה ונתניהו בבית הלבן | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

(2:43 דקות)

גורמים בכירים בממשל האמריקני אמרו הערב (שלישי) כי הנשיא, ברק אובמה, מתכוון לצמצם את היחסים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למינימום בקדנציה הבאה של שני המנהיגים.

לדברי אותם גורמים אובמה יוריד את היחסים למינימום ההכרחי ויימנע משיחות טלפון עם ראש הממשלה, מפגישות ומביקורים של נתניהו בבית הלבן. מנגד בכירים בליכוד האשימו כי נשיא המדינה, שמעון פרס, וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, "מטפטפים לאוזנו של אובמה הסתה כנגד נתניהו".

בנוסף, בבית הלבן עוקבים אחר מערכת הבחירות בישראל שתגיע בשבוע הבא לסיומה ומודאגים מכמה מגמות. קיימת דאגה עמוקה מהתחזקותם של מפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט בסקרים, ומכן שכמעט ואין עיסוק בתחום המדיני.

עוד מודאגים בממשל האמריקני כי מערכת הבחירות הישראלית כמעט ואינה עוסקת בבידוד של ישראל בעולם, ובהתנחלויות. קיימת גם דאגה כי בעקבות התחזקות בנט והבית היהודי נתניהו יהפוך למעין שבוי שלהם ושל הלובי של ההתנחלויות.

בתוך כך, נתניהו קשוב לדאגות הללו וכבר חושב על היום שאחרי הבחירות. בשיחות סגורות הוא אומר למקורביו: "האיש האחרון שאני הולך להכניס לממשלה הוא נפתלי בנט". לא רק נתניהו כבר חושב על הממשלה הבאה, אלא גם שר הביטחון, אהוד ברק. בשיחות עם מקורביו אמר ברק כי הוא לא יהיה שר הביטחון בממשלה הבאה.

באמרמ שפורסם בבוקר יום שלישי כתב גולדברג, הנחשב מקורב לנשיא האמריקני: "הנשיא אובמה רואה בבנימין נתניהו פחדן פוליטי. לטעמו, נתניהו כל כך שבוי בידי המתנחלים, וכל כך לא מעוניין במשא ומתן, עד שהמאמצים האלה הפכו לבזבוז זמן מבחינתו". כך נכתב במאמר שפורסם בסוכנות הידיעות "בלומברג".