הייגל טען: "נתניהו מנסה לגרור אותנו למלחמה"

בשיחות סגורות, תקף שר ההגנה המיועד של ארצות הברית את ראש הממשלה. בראיון שנתן במארס בשנה שעברה, הוא טען: "אפשרי שישראל תתקוף באיראן, אבל לא סביר"

צ'אק הייגל | צילום: רויטרס (ארכיון)

אחרי שיחסי ישראל וארצות הברית עלו על שרטון לא פעם בשנים האחרונות בשל המתיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נראה שההחלטה היום (שני) על מינוי צ'אק הייגל לשר ההגנה הבא לא יהפוך את החיים ליותר קלים עבור ירושלים. בשיחות סגורות, תקף הייגל את נתניהו וטען כי הוא לא מאמין שישראל תתקוף לבדה באיראן.

"נתניהו מנסה לגרור בכוח את ארצות הברית למלחמה שהיא לא רוצה בה", טען הייגל בשיחות סגורות שקיים לפני מספר חודשים על רקע הבחירות לנשיאות ארצות הברית. אז הוא גם טען: "הוא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, למזלנו ללא הצלחה".

הייגל נמנה עם המתנגדים הבולטים לתקיפה צבאית על מתקני הגרעין של איראן וקרא לא פעם לנהל משא ומתן מול הרפובליקה האסלאמית. בחודש מארס האחרון הוא אף התייחס לנושא בראיון לאתר האינטרנט "אל מוניטור", שם טען כי הוא לא מאמין שישראל תפעל לבדה באופן צבאי נגד טהרן.

"שלושת ראשי גופי המודיעין הישראלים אמרו בעצמם שזה מטורף, לא שפוי לעשות זאת", הוא אמר לאתר. "יש שאלה אמיתית אם לישראל יש את יכולת צבאית להתקרב בכלל להשגת המטרה.. האם זה אפשרי שהישראלים יתקפו לבד? אפשרי, אבל אני לא אומר שסביר".