הקצין שידו נקטעה בגבול עזה חוזר לחיים: "הייתי עושה זאת שוב"

המגזין ליווה במשך חודשיים את סרן זיו שילון, שפציעתו הקשה הייתה אחת מהסיבות ליציאה למבצע "עמוד ענן". בניגוד לרבים אחרים במצבו, האיש שנחשב לחצי אלוהים בגדוד צבר של גבעתי, שילון אינו מוותר ואמר כי ידע שיום הפציעה יבוא, רק לא תיאר שזה יהיה דווקא בסיורו האחרון בגזרה

זמן צפייה: 16:34

(16:31 דקות)

מתחת לדם ולרסיסים, פניו של סרן זיו שילון שידרו נחישות גם כשהובל לניתוח חירום בבית החולים סורוקה, לאחר שידו נקטעה כתוצאה ממטען שחיברו ארגוני טרור לשער בגדר של רצועת עזה. אך גם לאחר פציעתו החמורה, שבגינה הוא הולך להיות מאושפז לפחות שנתיים, מתברר ששילון קורץ מחומר אחר בזמן שהרופאים מנסים להציל את ידו השנייה.

מעט לאחר שנפצע החל מבצע "עמוד ענן", בית הוריו נפגע מרקטה ושני קרובי משפחתו גויסו למילואים, בזמן שעקב אחר ההתרחשויות בחדר האשפוז, לאחר שכבר 7 ניתוחים. במהלך אישפוזו וקצת לפני תחילת המבצע, חבריו מהפלוגה באו לבקרו, שם שילון אינו מאמין שהוא לא יהיה חלק מהלחימה.

"איך רציתי ללכת", אמר שילון. "אם זה היה רק היד הזו, הייתי נכנס עם ההוק - בעזה היו אומרים קפטן הוק, האיש שהתופצץ חזר לנקום. גם אם הייתי יודע שזה המחיר הייתי עושה את זה שוב. בישראל יש הרבה אינטרנסטיות, בצבא יש נתינה ללא מחיר".

אחרי שלושה שבועות בסורוקה הועבר לבית החולים תל השומר שם יש מומחית בעל שם עולמי היכולה לטפל בידו, אולם הניתוח הראשון לא הסתיים בהצלחה והרופאים מנסים להחזיר את היד למקום ומעריכים שיאושפז לפחות לשנתיים - עקב חומרת פציעתו.