חיל האוויר תקף שוב ברצועה: חוסל פעיל של החזית העממית

בתקיפה שאירעה לפנות בוקר חוסל יאסר אלעתאל, בן 23, לאחר שטיל שוגר לעבר האופנוע עליו רכב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי אדם נוסף נפגע בתקיפה. אתמול חוסלו שני פעילים בג'יהאד העולמי, גם כן בדרום הרצועה

תקיפת חיל האוויר בעזה
תקיפת חיל האוויר בעזה | צילום: רויטרס

בוקר מתוח בדרום: חיל האוויר תקף לפנות בוקר (ראשון) פעם נוספת ברצועת עזה. על פי התקשורת הפלסטינית, בתקיפה שאירעה בחאן יונס שבדרום הרצועה נהרג יאסר אלעתאל, פעיל החזית העממית בן 23. במקביל, שתי רקטות נורו בלילה לעבר המועצה האזורית אשכול ונחתו בשטחים פתוחים. התושבים הורו להישאר במרחק של 15 שניות מהמרחבים המוגנים מחשש לירי נוסף.

בהודעה של דובר צה"ל לאחר התקיפה נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור ירי תלול מסלול לעבר שטח ישראל. עוד צוין כי זוהתה פגיעה במטרה. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נאמר בהודעה. "ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

תקיפת חיל האוויר על חוליית מחבלים ברפיח
תקיפת חיל האוויר על חוליית מחבלים ברפיח | צילום: רויטרס (ארכיון)

זוהי התקיפה השנייה שמבצע צה"ל ברצועה בתוך מספר שעות, לאחר שאמש חוסלו שני פעילים של הג'יהאד העולמי במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. כלי טייס ירה טיל לעבר אופנוע עליו רכבו שני פעילי טרור ודיווח למוקד השליטה על פגיעה מדויקת. אחד המחבלים שחוסלו הוא פעיל ג'יהאד שתכנן פיגוע במהלך חג סוכות.

מדובר צה"ל נמסר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי חוסלו פעילי ג'יהאד עולמי החברים במועצת השורא של המוג'האדין בצפון רצועת עזה. על פי ההודעה, מועצת השורא של המוג'האדין נטלה אחריות על ירי תלול המסלול לעבר נתיבות ביום שישי.

בצה"ל אומרים כי השניים היו מעורבים בירי תלול מסלול ובפעולות טרור נגד ישראל. גורם ביטחוני אמר לחדשות נענע 10 כי הירי לעבר שטחי מדינת ישראל נמשך בגלים במהלך השבועות האחרונים, הן בירי ארוך טווח של רקטות גראד, והן בירי לטווח קצר של קסאמים ופצצות מרגמה.

במהלך החודש האחרון נורו לעבר שטח ישראל יותר מ-69 רקטות", צייו הגורם הביטחוני. הוא הזכיר כי חלק מהרקטות שנורו גרמו לנזק.