דיווח בכווית: שטייניץ הוא מדליף ישיבת הקבינט על איראן

העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" טוען כי שר האוצר לא אהב את יחסי הקרבה בין ראש הממשלה לשר הביטחון וניסה להפיל על ברק את ההדלפה. על פי הדיווח, בשב"כ גילו את "המשחק של שטייניץ" בעזרת ציתות למכשיר הטלפון שלו. בשב"כ הכחישו בתוקף את הידיעה ובסביבתו של שר האוצר תהו "למי היה אינטרס להוציא את הסיפור"

בנימין נתניהו ויובל שטייניץ
בנימין נתניהו ויובל שטייניץ | צילום: רויטרס

האם שר האוצר הוא המדליף מישיבת הקבינט? העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" טוען כי יובל שטייניץ הוא השר שהיה מעורב בהדלפת מידע על ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בנושא איראן, שהתקיימה לפני כמה חודשים. העיתון היוצא לאור בכווית מסתמך על מקור ישראלי, לפיו שטייניץ הלדיף את קיום הדיון המיוחד כיוון שלא היה מרוצה מכך שראש הממשלה תמך בהתנגדותו של ברק לקיצוץ בתקציב הביטחון.

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לבטל את הפגישה שעסקה בנושא האיראני בעקבות הדלפה על עצם הדיון שהתקיים ערב לפני כן. לפי העיתון הכוויתי, חקירת שירות הביטחון הכללי (השב"כ) העלתה כי שטייניץ, באמצעות עיתונאים, ביקש להאשים את שר הביטחון בהדלפה. אולם ציתות למכשירי טלפון שביצע השב"כ חשפה את "המשחק של שטייניץ" כפי שתיאר זאת המקור.

בעקבות הפרסום הוציא השב"כ הודעה מיוחדת, בה הוא מבהיר כי "הפרסום משולל כל יסוד וללא אחיזה במציאות".

גם בסביבתו של שר האוצר מיהרו להכחיש את הפרסום. מקורבים לשטייניץ הביעו בפני נענע10 תמיהה למי היה אינטרס להוציא את הסיפור. "הידיעה שקרית לחלוטין ולראייה הודעת ההכחשה החריגה של השב"כ", אמר המקורבים.

בתחילת חודש ספטמבר כינס ראש הממשלה דיון מיוחד, שנגע בין היתר בנושא איראן. עצם קיום הדיון ופרטים מתוכו הודלפו לעיתונות ונתניהו החליט לפזר את ישיבת ההמשך של ועדת השרים לענייני ביטחון. "זמן קצר אחרי סיום הישיבה אתמול קרה דבר חמור: הדלפה מתוך דיוני הקבינט. ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני", הסביר ראש הממשלה את זעמו.

"מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הזה. הוא הפר את הכללים הבסיסיים ביותר לניהול דיונים בקבינט הביטחוני", ציין ראש הממשלה והוסיף כי "מי שהדליף פגע גם בשמם הטוב של הנוכחים בישיבה שלא הדליפו מתוכה. יש לי אחריות כלפי אזרחי ישראל וביטחון המדינה ועל כן אני מפזר את הישיבה הזאת".