בהלה בדרום: אזעקות שווא מבאר שבע עד אשדוד

סמוך לשעה 18:30 נשמעו אזעקות בכל יישובי צפון הנגב. ככל הנראה מדובר באיכון שווא של מערכות ההתרעה. מוקדם יותר נחתה רקטה במועצה אזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק

ירי רקטות מעזה לעבר ישראל
ירי רקטות מעזה לעבר ישראל | צילום: רויטרס

ימים ספורים אחרי פגיעת רקטה בבית בנתיבות, הבהלה חזרה אל אזור הדרום: קצת לפני השעה 18:30 הערב (שלישי) נשמעה אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות באשדוד, בבאר שבע, בשדרות, אשקלון, נתיבות ויישובים נוספים בצפון ובמערב הנגב.

לאחר הישמע האזעקות לא נמסר על ירי מרצועת עזה לעבר היישובים או נחיתת רקטות. ככל הנראה מדובר באזעקות שווא שהופעלו בעקבות תקלה במערכת ההתרעה, או בתקלה במערכת הצופרים של פיקוד העורף.

מוקדם יותר היום שוגרה רקטה מרצועת עזה  לעבר שטח ישראל. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם כתוצאה מנחיתת הרקטה.

בליל ראשון האחרון רקטת גראד ששוגרה מרצועת עזה פגעה בבית בעיר נתיבות. נזק נגרם לבית, אולם לא דווח על נפגעים, פרט לשלושה בני אדם שלקו בחרדה. לירי קדם סוף שבוע של טפטוף רקטות שנחתו בעיקר ביישובי עוטף עזה, אך לא גרמו לנק או לנפגעים.

בעקבות מטחי הרקטות, תקף חיל האוויר בלילה שבין ראשון לשני שורת מטרות ברצועת עזה , בהן מחסן אמל"ח ומנהרה ששימשה להברחה. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" דווח כי בעקבות התקיפה נפגעו ארבעה אזרחים פלסטינים באורח קל עד בינוני. על פי הדיווח, בין הפצועים גם שני ילדים.