נתניהו על הלינץ' בירושלים: "לא נסבול גזענות, זו לא דרכנו"

ראש הממשלה התייחס בפעם הראשונה לתקיפתו של הצעיר הערבי בליל חמישי האחרון בבירה. "נהיה עקביים בהתנגדות המוחלטת שלנו לתופעות של גזענות ואלימות", הבהיר. בית המשפט שחרר היום שניים מהחשודים בפרשה. מעצר החשוד המרכזי הוארך ב-6 ימים

ג'מאל ג'וליאני, שהותקף על ידי יהודים בירושלים | צילום: חדשות 10

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה אחר הצהריים (שלישי) את תקיפתו של הצעיר הערבי בכיכר ציון בירושלים בסוף השבוע האחרון. בהתייחסות ראשונה לאירוע בו הוכה עד לפציעתו באורח קשה של ג'מאל ג'ולאני, קרא נתניהו למצות את הדין במהירות עם האחראים למעשה.

במדינת ישראל אנחנו לא מוכנים לסבול גזענות ולא מוכנים לסבול את השילוב של גזענות ואלימות", אמר נתניהו וסיפר כי שוחח עם מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, שם מאושפז ג'ולאני, ודרש בשלומו. "זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו - לא כיהודים, לא כישראלים. זו לא דרכנו, זה מנוגד לדרכנו, ואנחנו מגנים את זה בכל פה וגם פועלים נגד זה וממצים את הדין במהירות עם אלה שאחראים למעשה הנפשע הזה".

נתניהו הוסיף: "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, מדינה נאורה, מדינה שבה כשאנחנו מגלים מעשים כאלה - כל המדינה וכל המנהיגות שלה מתייצבים יחד נגד התופעה הזאת וכך נמשיך לעשות. אנחנו נהיה עקביים בהתנגדות המוחלטת שלנו לתופעות של גזענות ואלימות".

בינתיים, בעקבות ערעור המשטרה דן בית משפט המחוזי בירושלים בהחלטת בית משפט השלום לשחרר שני נערים החשודים בלינץ' למעצר בית. בהחלטתו קבע כי הנערה בת ה-15 תשוחרר למעצר בית לשבוע בתנאים מגבילים, ואילו הנער בן ה-13 יישאר במעצר עד יום חמישי.

כמו כן, בית משפט השלום בירושלים האריך בשישה ימים את מעצרו של החשוד המרכזי בפרשה, בן 14. אתמול בהגיעו לבית המשפט אמר הנער "אם זה היה תלוי בי, הייתי הורג אותו". עוד שני נערים בני 15 שנעצרו בפרשה הובאו לדיון ראשון בהארכת מעצרם.

מוקדם יותר היום גינו שר החינוך, גדעון סער, ונשיא המדינה, שמעון פרס, את התקיפה בסוף השבוע. "אני מלא בושה וחרפה למראה הכאת הנער בסוף השבוע בירושלים רק בשל היותו ערבי", אמר פרס בביקור במג'דל כרום לרגל עיד אל-פיטר. "זהו מקרה אלימות בלתי נסבל שיש להוקיע מתוכנו. עלינו למצות את הדין עם המכים ולעשות הכל על מנת לקרב בין ילדינו, יהודים וערבים כאחד. זה הכרחי שנוכל לחיות בחברה נטולת שנאה ואלימות".