הקצין שתועד מכה מפגין הושעה: "אין מקום להתנהגות כזו בצה"ל"

במקביל לחקירה שנפתחה בנושא, החליט אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, לאמץ את ההמלצה של מפקד האוגדה והשעה את סגן-אלוף שלום אייזנר מתפקידו. למקורביו סיפר הקצין: "הסרטון מגמתי, אני הותקפתי". הפרקליט הצבאי הראשי הורה לפתוח בחקירת מצ"ח בנושא. הרמטכ"ל: "האירוע אינו משקף את ערכי צה"ל"

סגן האלוף שהיכה בפניו של פעיל שמאל זר
סגן האלוף שהיכה בפניו של פעיל שמאל זר | צילום: צילום מסך יוטיוב

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, החליט אמש (ראשון) להשעות מתפקידו את סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן-אלוף שלום אייזנר, שתועד מכה באמצעות נשקו האישי מפגין פרו-פלסטיני בתום מסע אופניים בבקעת הירדן אתמול.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

צפו בתיעוד האירועים 

עם פרסום הסרטון, בו נראה אייזנר, מלווה בקצינים וחיילים נוספים, כשהוא חובט בעוצמה בפניו של אחד הפעילים, שלא התפרע או התנהג בצורה חריגה, הורה אלון על קיום תחקיר מיידי לנסיבות האירוע. בהמשך הערב החליט אלון לאמץ את המלצת מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף אגאי יחזקאל, ולהשעות את הקצין לאלתר עד לסיום מלא ומקיף של התחקיר.

על פי ההערכות בצה"ל, ההשעייה היא צעד ראשון בדרך להדחתו מהצבא של אייזנר. רבים בצה"ל אמרו בעקבות פרסום התיעוד כי מקומו של הקצין מחוץ לצבא ההגנה לישראל, אך המקורבים לאייזנר טוענים שהוא המום מעומצת התגובות נגדו ובכוונתו לצאת לקמפיין כדי להגן על שמו. "הסרטון ערוך, מגמתי. הפעיל הכה אותי במקל, שבר לי את כף היד ואני אושפזתי בבית חולים", סיפר אייזנר למקורביו בעקבות הסערה.

עם זאת, הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף דני עפרוני, שבחן את התיעוד, הורה למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לפתוח בחקירת האירועים. "אני רואה את האירוע בחומרה רבה. האירוע אינו משקף את ערכי צה"ל והוא יתוחקר באופן יסודי ויטופל בערוץ הפיקודי בחומרה הנדרשת", הבהיר הערב הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

האירועים זכו לגינוי גם מצדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "התנהגות כזאת לא מאפיינת את חיילי ומפקדי צה"ל, ואין מקומה בצה"ל ובמדינת ישראל", אמר נתניהו בעקבות האירועים שנחשפו אמש.

(פרסום ראשון: 15.04.12, 22:43)