ברק אמר לנתניהו: "החלטתי לבצע את הפינוי הבוקר, לא מוכן לבקש טובות מאזרחים"

שר הביטחון הודיע לראש הממשלה על החלטתו לפנות את "בית המכפלה" בחברון והסביר: "אם נשאיר אותם שם בפסח הם יתגברו את המקום ויעשו שם סדר המוני". נתניהו הסכים אך ביקש שאם בעתיד יתברר כי הבית נרכש כחוק יוכלו המתיישבים לחזור למקום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, בישיבת המטה הכללי של צה״ל
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, בישיבת המטה הכללי של צה״ל | צילום: דובר צה"ל

(4:28 דקות)

כך הוחלט על פינוי "בית המכפלה": מבט מקרוב אל פרטי השיחה בין שר הביטחון, אהוד ברק, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגלה כיצד התקבלה ההחלטה לפנות את "בית המכפלה" בחברון ולא לחכות עם המהלך עד לאחר חג פסח.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

"החלטתי לבצע את הפינוי הבוקר. אם נשאיר אותם שם בפסח הם יתגברו את המקום. והם מתכננים גם לעשות לי שם סדר המוני", אמר ברק לנתניהו. נתניהו הסכים למהלך של שר הביטחון אך ביקש בשיחה בין השניים כי אם יתברר בעתיד שהבית נרכש כחוק יוכלו המתיישבים לחזור. כמו כן ביקש נתניהו כי עד אז יאובטח המקום ושלא יהיה ניתן לחזור אליו.

לאורך כל היום גררה ההחלטה על פינוי הבית ביקורת וזעם רב מצד חברי כנסת בימין ובליכוד. בתגובה לזעם ולהתנגדות שהביעו רבים מאנשי ליכוד אמר שר הביטחון כי בליכוד ישנם ריחות של פריימריז וריאליטי. נראה כי השותפות של נתניהו עם ברק חשובה לו יותר מאשר להרגיע את חברי הכנסת השונים בליכוד.

בשולי הדברים עניין שבולט הוא הקרב בין ברק לבין השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון. יעלון אמנם לוטש עיניים למקומו של נתניהו כיושב ראש הליכוד, אך עוד לפני כן הוא מעוניין להחליף את ברק בתפקיד שר הביטחון.

"ברק עשה מניפולציה על ראש הממשלה וזה נפל בפח", אמר יעלון על ההחלטה לפנות את הבית. מנגד אמר ברק כי התנהגותו של השר יעלון "גובלת במוזרות". בסופו של היום הסוער רבים מחברי הקואליציה, ביניהם גם שר החוץ זועמים על ברק ועל כך שהפסידו לו.