צה"ל תקף בעזה חולייה שתכננה פיגוע בגבול מצרים, 5 פלסטינים נפצעו

שעות ספורות לאחר חיסולו של פעיל בג'יהאד העולמי, תקף שוב חיל האוויר בצפון רצועת עזה. הפעילים שהותקפו השתתפו בעבר בירי רקטות לעבר שטח ישראל והטמינו מטענים לאורך גדר הגבול. בצה"ל אמרו כי הם תכננו לבצע פיגוע בגבול הדרומי במתכונת של המתקפה שיצאה לפועל באוגוסט האחרון

זירת חיסולו של פעיל ג'יהאד איסלאמי בעזה | צילום: רויטרס

צה"ל והשב"כ סיכלו הערב (שלישי) פיגוע שעמדה להוציא חולייה של הג'יהאד העולמי בגבול ישראל-מצרים. הפיגוע המתוכנן היה במתכונת של המתקפה שהיתה באוגוסט האחרון, בה נהרגו שמונה ישראלים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

כלי טיס של חיל האוויר תקף פעילים של הג'יהאד העולמי בבית חאנון שבצפון הרצועה, כמה שעות לאחר חיסולו של אחד הפעילים בג'באליה. 5 פלסטינים נפצעו בתקיפה.

הפעילים שהותקפו הם ראמי דאוג ג'אבר כפארנה וחזאם מחמד סעדי אל-שקר. כפארנה, בן 27 מג'באליה, היה בעברו פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, ולקח חלק בביצוע ירי רקטות לעבר שטח ישראל. אל-שקר, בן 26 מבית חנון, היה בעברו פעיל חמאס, ופעל בחולייה שהטמינה מטענים ברצועת עזה.

כאמור, מדובר בחוליית טרור שחבריה השתייכו לחמאס, אולם עזבו אותו והקימו חולייה שמזוהה עם אל-קאעדה, ותיכננה לצאת מצפון רצועת עזה דרך המנהרות לסיני ומשם לבצע פיגוע בגבול ישראל-מצרים. ההחלטה בצה"ל ובשב"כ הייתה לפגוע בחולייה לפני שהיא יוצאת לסיני, כיוון ששם יהיה קשה יותר לפגוע בה.

צה"ל קרא לתושבי עוטף עזה לשמור על עירנות נוכח האפשרות של ניסיון להגיב על התקיפות בירי רקטות.

גנץ: "במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מלבצע פעולה משמעותית"

מוקדם יותר חוסל פעיל בן 20 של הג'יהאד העולמי בתקיפה של חיל האוויר על הרכב שבו נסע. על פי הדיווח בתחנת הטלוויזיה של חמאס, שני פעילים נוספים נפצעו.

החיסול הגיע כמעט יממה לאחר שמחבלים פלסטינים ירו רקטת קסאם, שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. רקטה נוספת התפוצצה בשטח המועצה גם במוצאי השבת.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס הבוקר למתיחות בדרום, שלוש שנים לסיום המבצע עופרת יצוקה. גנץ, שדיבר במסגרת שידורי השירותרום בגלי צה"ל, הבהיר כי ישראל לא תוכל להמשיך ולחיות תחת איום הרקטות וכי במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מלבצע פעולה צבאית משמעותית.

"צה"ל יודע לפעול בצורה נחושה, נחרצת והתקפית מול גורמי הטרור ברצועת עזה", אמר הרמטכ"ל. "המהלך האפשרי הינו מהלך מתוכנן, יזום ומהיר מאוד".