חשש בירושלים: "אחרי נובמבר לא יהיה עם מי לדבר במצרים"

מחר צפוי אילן גרפל לשוב לישראל וברחוב המצרי נשמעת ביקורת על העסקה. האחים המוסלמים טוענים כי היה צריך לדרוש גם מהאמריקנים לשחרר אסירים ומאוכזבים כי לא הושגה עסקה נוסח חמאס. על רקע הדברים, בישראל חוששים כי לאחר הבחירות לפרלמנט המצרי בנובמבר – ייסגר חלון ההידברות עם מצרים

הפגנה אלימה מול שגרירות ישראל בקהיר
הפגנה אלימה מול שגרירות ישראל בקהיר | צילום: רויטרס

(2:10 דקות)

ערב עסקת גרפל ואחרי עסקת שליט, בירושלים חוששים כי בקרוב לא יהיה יותר עם מי להידבר בקהיר. בנובמבר צפויות להיערך בחירות לפרלמנט במצרים ואחר כך בחירות לנשיאות, ובישראל מאמינים כי לאחר מכן ייתכן וייסגר חלון ההזדמנויות להידברות - זו גם הסיבה שאולי מיהרו לסגור את העסקאות.

ברחוב המצרי יש ביקורת כעת נגד העסקה לשחרורו של האזרח הישראלי-אמריקני, אילן גרפל, שנעצר במדינה בחשד לריגול. שמות 25 האסירים שישוחררו בעסקה אינם מוכרים ברחוב המצרי, ורבים תוהים מדוע המועצה הצבאית העליונה לא הביאה לשחרור אסירים - בנוסח חמאס.

נדמה כי המועצה הצבאית העליונה הצליחה להגניב את העסקה לשחרורו של גרפל, מתחת לאפם של האחים המוסלמים. בתנועה טוענים בין היתר כי היה צריך לדרוש מהאמריקנים לשחרר אסירים משטחם במסגרת העסקה.

מחר בשעה 15:30 יצאו בטיסה לקהיר עורך הדין יצחק מולכו, ח"כ ישראל חסון, שניהלו את המגעים ואמו של גרפל. הם ינחתו בקהיר, שם יקבלו לידהם את אילן גרפל. בסביבות השעה 17:00 ימריאו ביחד איתו בחזרה לישראל.

בשדה התעופה יתאחד עם שאר בני משפחתו ולאחר יסע להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במקביל, האסירים המצריים יועברו למצרים דרך טאבה.