מקורבי נתניהו תוקפים את גייטס: "ראש הממשלה עומד על הכבוד הלאומי"

בסביבת ראש הממשלה לא נותרו אדישים לדבריו החריפים של שר ההגנה לשעבר נגד נתניהו והגיבו בחריפות. "ראש הממשלה עומד נגד לחצים בינלאומיים בכדי להגן על האינטרסים החיוניים של ישראל", אמרו מקורבי נתניהו. הבית הלבן: "שר ההגנה הקודם והנוכחי פועלים בשותפות קרובה עם ישראל"

רוברט גייטס ובנימין נתניהו
רוברט גייטס ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

(1:53 דקות)

מקורבי ראש הממשלה הופתעו מהתבטאויותיו החריפות של שר ההגנה לשעבר, רוברט גייטס, נגד נתניהו. "ראש הממשלה יודע לעמוד על הכבוד הלאומי והאינטרסים הביטחוניים של המדינה", אמרו היום (שלישי) בתגובה בסביבת נתניהו.

אתר בלומברג האמריקני דיווח היום כי שר ההגנה לשעבר אמר לבכירים במשרדו כי לא רק שנתניהו הוא כפוי טובה, אלא אף מסכן את ביטחונה של ישראל.

בסביבת ראש הממשלה, רגע לפני ספטמבר ולמרות הצורך בממשל האמריקני, החליטו להגיב בתקיפות. "ראש הממשלה עומד נגד לחצים בינלאומיים בכדי להגן על האינטרסים החיוניים של ישראל", אמרו מקורבי נתניהו.

בבית הלבן לא מכחישים  לחלוטין את הציטוטים שפורסמו בבלומברג שיוחסו לגייטס. "מחוייבות ארה"ב לביטחון ישראל ברורה", אמרו בתגובה בבית הלבן, "יש לנו שותפות קרובה עם מנהיגי ישראל, ובהם ראש הממשלה, כדי לקדם אינטרסים משותפים".

בוושינגטון הדגישו כי שר ההגנה לשעבר והן שר ההגנה הנוכחי פועלים בשותפות קרובה עם ישראל כדי להבטיח את ביטחונה ויתרונה האיכותי, בין היתר במימון כיפת ברזל ועסקת מטוס הקרב F-35.