פיגוע דריסה בת"א: 8 בני אדם נפצעו ליד מועדון "האומן 17"

סמוך לשעה 01:40 הגיע תושב שכם בשנות ה-20 לחייו במונית שגנב ודרס 4 שוטרים בסמוך למועדון בדרום העיר. לאחר מכן יצא מהרכב ודקר 3 נוספים. מצבו של אחד הפצועים קשה. התוקף נעצר על ידי כוח משמר הגבול שהיה באזור. המפכ"ל: "נמנע אסון גדול"

צעיר בשם פאיז מסרי בן 17 מעכו נורה למוות
צעיר בשם פאיז מסרי בן 17 מעכו נורה למוות | צילום: אתר פאנט

(3:05 דקות)

פיגוע דריסה בתל אביב: פלסטיני תושב שכם בשנות ה-20 לחייו הגיע הלילה (שני) עם מונית שגנב זמן קצר קודם לכן לצומת הרחובות אברבאנל וסלמה בדרום תל אביב ודרס 4 שוטרים. לאחר מכן יצא מהרכב ודקר 3 בני אדם נוספים.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

באירוע נפצעו כאמור 8 בני אדם, ביניהם 3 שוטרים. מצבו של אחד הפצועים קשה, 2 נוספים נפצעו באורח בינוני ו-3 נוספים באורח קל. התוקף נפצע אף הוא באורח קל. האירוע החל בסמוך לשעה 01:40 לפנות בוקר, אז התקבלה במשטרה ובמגן דוד אדום קריאה על אירוע בסמוך למועדון "האומן 17" בדרום תל אביב.

פלסטיני תושב שכם, בשנות ה-20 לחייו, הגיע למקום עם מונית שגנב קודם לכן ודרס שני שוטרים שעמדו במחסום שנועד לאבטח את המבלים במועדון. לאחר מכן יצא מהרכב והחל בקריאות "אללה וואכבר" תוך שהוא דוקר את העוברים והשבים.

התוקף נעצר לבסוף על ידי כוח של משמר הגבול שהיה באזור ונלקח לטיפול רפואי בבית החולים וולפסון בחולון לאחר שנפצע קל. חלק מהפצועים פונו גם כן לבית החולים וופלסון ומספר פצועים נוספים פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב. כוחות משטרה הוזעקו למקום וסגרו את המועדון, שבאותה השעה התקיים בו אירוע.

אהרונוביץ': "למיטב הבנתי מדובר בפיגוע בודד"

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע בשעות הצהרים למקום האירוע ואמר כי מדובר על שוהה בלתי חוקי שנכנס לישראל בתחילת השבוע, יתכן שבמוצאי שבת. "הוא הגיע ורכש סכין כי התכוון לבצע פיגוע. לאחר מכן הוא שדד מונית ביפו והמשיך לכיוון מועדון "האומן 17"", אמר השר. אהרונוביץ' נזהר מלדבר על תשתית, כיוון שכל הנושא בחקירה. "למיטב הבנתי מדובר במפגע בודד אבל בואו ניתן לחקירה להסתיים", הוא הבהיר.

"במיוחד בימים שכאלה ולאור העובדה כי בימים הקרובים תתחיל שנת הלימודים, אני קורא לגלות ערנות ולדווח על כל מי שנראה חשוד. תפקידם של כוחות הביטחון להוות את השכפ"ץ לאזרחים ובהזדמנות זו אני מבקש להוקיר את עבודתם ונחישותם של לוחמי מג"ב", הוסיף אהרונוביץ'.

הנהג ממנו נגנב הרכב: "הוא רק רצה את המונית"

הנהג ממנו נגנבה המונית על ידי הפלסטיני, נחמן עג'י, הגיע אף הוא לזירת האירוע. "אספתי אותו והוא ביקש ממני לקחת אותו לתחנה המרכזית", סיפר הנהג. "כשהגענו לשם הוא הוציא לפתע סכין ודקר אותי ביד. הוא אמר לי שהוא לא רוצה לפגוע בי ושהוא צריך רק את המונית", אמר הנהג.

"תפסתי לו את היד וכתוצאה מכך נחתכתי והחל לרדת לי דם. ירדתי מהמונית והוא נסע". הנהג הוסיף כי הפלסטיני איפשר לו לאסוף את חפציו. "הוא נתן לי לקחת את הכסף וה-GPS וחזר ואמר שכל מה שהוא רוצה זה את המונית".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הגיע למקום הפיגוע אמר כי המשטרה נערכה לאפשרות של פיגוע לקראת סיום צום הראמדן ושיבח את ההיערכות של כוחות משמר הגבול, שלדבריו היתה "יוצאת מן הכלל ומנעה אסון גדול". דנינו הוסיף כי משטרת ישראל תמשיך את ההיערכות שמלווה אותה בשבועות האחרונים. "ההיערכות עם עשרות שוטרים היא שאפשרה להשתלט על המחבל שנמצא כעת בחקירה", סיכם המפ"כל.

לפני כשלושה חודשים, במהלך אירועי יום הנכבה, אירע פיגוע דריסה נוסף בתל אביב. משאית פגעה במספר כלי רכב במחלף מסובים לכיוון שכונת התקווה בעיר. בעקבות האירוע, נהרג אדם אחד ו-17 נוספים נפצעו.