הג'יהאד האיסלאמי מאיים בעקבות החיסול: "מיליוני ישראלים יכנסו למקלטים"

בארגון שפעיליו ירו לעבר מעבר ארז וחוסלו בצפון רצועת עזה, הבטיחו לנקום והאשימו את ישראל בתוקפנות. "נשתמש בכלים שלא השתמשו בהם עד כה אם האויב לא יפסיק לתקוף את בני עמנו", אמרו. הירי לעבר הדרום נמשך עם נפילת שתי רקטות, שאחת מהן גרמה נזק במועצה האזורית שער הנגב

חיסול בעזה
חיסול בעזה | צילום: רויטרס

הג'יהאד האיסלאמי העביר הערב (חמישי) מסר תקיף בעקבות חיסולם של שני פעילי הארגון בצפון רצועת עזה. בהצהרה שפרסם דובר פלוגות ירושלים של הארגון, אבו אחמד, הוא הבטיח להגיב על החיסול.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

"אנחנו במלחמת פתוחה עם האויב. נגן על עמנו גם אם נישאר לבדנו בשטח", נאמר בהודעה. הוא הביע תמיהה מדוע יש פלסטינים בעזה המחויבים לרגיעה בעוד ישראל ממשיכה לתקוף באופן יומי. "האויב הוא זה שמפר את השקט", הדגיש.

הדובר הבטיח כי מיליון איש שנכנסו לטענתו למקלטים בעקבות השיגורים האחרונים, יהפכו לשני מיליון ושלושה מיליון או יותר, אם ישראל לא תפסיק לתקוף. "נשתמש בכלים שלא השתמשו בהם עד כה, אם האויב לא יפסיק לתקוף את בני עמנו", הוסיף.

כאמור, הדובר הגיב לחיסולם של שני הפעילים שירו לעבר מעבר ארז. כתוצאה מנשיגור נגרם נזק למעבר. כלי טיס של חיל האוויר תקף אופנוע, והפלסטינים מדווחים כי ההרוגים הם סלים חאלד אל-עראביד, בן 25, ועלא אבו אל-חיר, בן 24.

במקביל שב והדגיש המטה ללוחמה בטרור כי אזהרת המסע החמורה לסיני עומדת בתוקפה. המטה ממליץ לציבור להימנע מכל ביקור בסיני, ולשוהים שם, לחזור מיד לישראל.

בעקבות הירי: נזק למבנה בשער הנגב

במקביל, הירי לעבר שטח ישראל נמשך, לאחר שבמהלך היום שוגרו כ-15 רקטות לעבר יישובי הדרום. בכל האירועים הערב לא היו נפגעים. אחת הרקטות נפלה בתחום המועצה האזורית שער הנגב וגרמה נזק למבנה. ירי נוסף בוצע אל אשקלון, אופקים, שדרות והמועצות האזוריות אשכול ומרחבים.

 

בעקבות המשך הירי ביקשו בפיקוד העורף מהאזרחים המתגוררים סמוך לגדר המערכת להיכנס לכוננות לשהות בחדרים או סמוך למרחבים המוגנים. קצין בפיקוד הדרום אמר לחדשות נענע 10: "צה"ל מבצע מה שהדרג המדיני מתיר לו לבצע. בשלב זה אנו מנסים לפגוע בחוליות המשגרות רקטות". עוד הוסיף הקצין כי בפיקוד העורף נמשכת ההיערכות ומתקיימות הערכות מצב, גם בראשות אלוף הפיקוד.