הורדה רמת הכוננות לקראת המטס: המשטרה ביטלה הערכת מצב

הלילה צפויים פעילים פרו פלסטינים להתחיל להגיע בטיסות לישראל במסגרת המטס. למרות ההיערכות הראשונית הודיעו עתה במשטרה כי סדר הכוחות בשדה התעופה צומצם. ההערכה: חברות התעופה משתפות פעולה אם ישראל ומסרבות להעלות פעילים למטוסים. הכוננות תחזור לשיאה מחר בצהריים. "אנחנו לא חוליגנים", הבהירו פעילים טרם הטיסות

שוטרים בנתב"ג
שוטרים בנתב"ג | צילום: ערוץ 10

(48 שניות)

המשטרה ביטלה הערכת מצב, שתוכננה להתקיים הערב (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, במסגרת ההיערכות למטס. למרות היערכות מוקדמת החליטו בכוחות הביטחון על הורדת רמת הכוננות משמעותית.

המטס המדובר צפוי להתחיל היום בלילה. בשעה 23:30 צפויה להגיע הטיסה הראשונה של חברת "טארום איירליינס" מבודפשט ועליה על פי החשד עומדים לעלות גם פעילים פרו פלסטינים בדרכם לנמל התעופה בן גוריון. בין השעות 01:00- 04:00 לפנות בוקר צפוי שיאו של המטס.

במערכת הביטחון חוששים כי החל ממחר ב-12:00 בצהריים ועד לכניסת השבת ינסו הפעילים לשבש את הזמן הרגיש שלפני כניסת השבת בניסיון ליצור אפקט תודעתי. לפי כך רמת הכוננות צפויה לעלות שוב מחר בצהריים.

פעילי המטס ניסו היום להרגיע את הרוחות והבהירו כי אין בכוונתם לחולל מהומה. "זה לא קרקס מעופף או אלים, אנחנו לא חוליגנים", אמרו טרם יציאת הטיסות, "נפעל על פי החוק הישראלי ונצהיר כי אנו תומכים בפלסטינים".

היום הועברו לחברות התעופה ולאנשי הביטחון בנמלי התעופה בחרבי העולם רשימות ובהן שמותיהם של 300 פעילים פרו-פלסטינים, הצפויים לקחת חלק במטס לישראל. "הרשימות השחורות" גובשו בישראל בניסיון למנוע עלייתם של פעילים למטוסים עוד בטרם ימריאו לישראל.

עתה מגיעים דיווחים על חברות שכבר מסרבות להעלות פעילים פרו-פלסטינים, על פי הרשימות מה שכנראה גורם גם להורדת הכוננות בישראל. בין החברות חברת "סוויס אייר" שטיסה שלה אמורה לנחות בישראל בסביבות השעה: 02:00. בסך הכל צופים בישראל כי כ-1000 פעילים פרו-פלסטינים ינסו להגיע לנמל התעופה בן גוריון במטס המחאה.

(עודכן: 21:00)

(5:16 דקות)