שני פלסטינים נהרגו בתקיפה של צה"ל בחאן יונס

כוחות צה"ל ירו לעבר חולייה בדרום רצועת עזה, שהתכוונה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. הפלסטינים מדווחים כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה ואדם נוסף נפצע קשה. ההרוגים, תושבי חאן יונס, היו חברי ארגון המזוהה עם אל-קאעדה

תקיפת צה"ל ברצועת עזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס (ארכיון)

(11 שניות)

צה"ל תקף בצהריים (שלישי) חולייה של פלסטינים, שהייתה בדרכה לשגר רקטות לעבר ישראל, בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים ופצוע קשה בתקיפה, שהגיעה אחרי זמן רב שבו נמנע צה"ל לתקוף בעזה.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

שני ההרוגים, מוחמד סעיד אבו ג'יזר וחמדאן מועמר מחאן יונס, שייכים לארגון תווחיד, המזוהה עם אל-קאעדה. לאחר התקיפה נפתחה אש לעבר רכב אזרחי בשירות צה"ל שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. נהג הרכב נפצע קל ונזק נגרם לרכב.

מספר רקטות שוגרו בשבועות האחרונים

בעקבות התקיפה הונחו קציני הביטחון ביישובים בעוטף עזה להתכונן לאפשרות של ירי תלול מסלול לאזורם בשעות הקרובות כתגובה לתקיפה.

בצה"ל אמרו לחדשות נענע 10 כי יחידת התצפיות יחד עם יחידות נוספות שומרות על עירנות ודריכות מירבית לאורך כל השנה על מנת לסכל אירוע טרור ליד גדר המערכת וכן שיגורים לשטח ישראל. עוד אמרו בצבא כי הם יגיבו בעוצמה על כל אירוע בגזרה.

ביום ראשון האחרון התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילה ולא נגרם נזק.

בחודש האחרון נורו מספר פעמים רקטות לעבר ישראל. לפני כשבועיים סמוך לשעה 21:30 נורתה רקטת קסאם לכיוון המועצה האזורית אשכול. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק. זאת, לאחר כשלושה שבועות של שקט באזור ישובי עוטף עזה.

חמישה ימים לאחר מכן, סמוך לשעה 22:00, נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול פצצת מרגמה שנורתה מרצועת עזה. כחצי שעה לאחר מכן נורתה רקטת קסאם לעבר אותו אזור. גם במקרים אלה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.