נכנעו ללחץ? מארגנים במשט: "ייתכן שזהו סוף עידן המשטים"

שורה של תקלות והשתלטות היוונים על הספינה האמריקנית, ייתכן שהכניעו את המארגנים. "המשטים לעזה הם מהלך טקטי שאולי מיצה את עצמו", אמרו כמה מארגנים לסוכנות הידיעות מען. פעילים במשט: "ממילא כבר השגנו את מטרתנו"

ספינה אמריקנית שאמורה להשתתף במשט לעזה ביוון
ספינה אמריקנית שאמורה להשתתף במשט לעזה ביוון | צילום: רויטרס

(3:56 דקות)

החלטתה של יוון לעצור את ספינת המשט האמריקנית, ושאר הקשיים העומדים בדרכם לעזה, מעוררים במארגני המשט מחשבות שניות. "ייתכן והמשט הפעם מסמן את סופם של המשטים", אמרו כמה מארגנים היום (שבת) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

תיעוד: היוונים עוצרים את ספינת המשט האמריקנית »

ארה"ב: יש דרכים מסודרות להעביר סיוע לעזה »

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

לדברי אותם מארגנים, המשטים לשבירת המצור על רצועת עזה היו טקטיקה וייתכן שהיא "מיצתה את עצמה". פעילים במשט, הוסיפו כי מבחינתם השיגו את מטרתם בהפניית תשומת הלב העולמית למצור והסגר המתמשך על רצועת עזה .

לטענתם, עיכובים בירוקרטיים, חסימות פיזיות ואיום באלימות הם "רק טעימה קטנה" מהמגבלות על החופש שחווים 1.6 מיליון פלסטינים ברצועה.

מאז יצאו ספינות המשט הנוסף לרצועת עזה לדרכן הם נתקלו בשורה של קשיים בדרכן. ביום שני דיווחו פעילים מסקנדינביה, שהיו בדרכם להשתתף במשט, כי אלמונים חיבלו בספינה שלהם בעת שעגנו ביוון.

יוון: נעצור כל ספינה שתצא לעזה

יומיים לאחר מכן טענו פעילים אחרים כי גם הספינה האירית "חובלה באופן מסוכן" וחלק מהמדחף שלה נעלם. דיפלומטים טורקים אמרו לעיתון "הורייט" כי מחקירה ראשונית עלה שהנזק לספינה האירית נגרם עוד לפני שנכנסה למים הטריטוריאליים של טורקיה וככל הנראה, לא מדובר בחבלה מכוונת.

אך בכך לא תמו המכשולים. ביום שישי ניסתה ספינה אמריקנית לצאת מנמל פיראוס לכיוון חופי הרצועה, למרות צו איסור של יוון, ונבלמה בידי כוחות משמר החופים היוונים בסמוך לשער הנמל.

דובר מטעם מארגני המשט אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה של הספינה האמריקנית. משרד ההגנה היווני כבר הבהיר כי משמר החופים של המדינה צווה לעצור כל ספינה שמתכננת לצאת לכיוון עזה.