דיווח במצרים: הפלסטינים כבר חתמו על הסכם הפיוס

רשת "נייל" המצרית דיווחה כי חמאס ופתח, יחד עם שאר הפלגים הפלסטיניים, חתמו על הסכם הפיוס. החתימה הוקדמה ביום ומחר צפוי להתקיים הטקס הרשמי בנוכחות אבו מאזן. בכיר מצרי: "האווירה חיובית אך על הצדדים להשקיע מאמצים בכדי להפוך את ההסכם למציאות"

פלסטינית מחזיקה שלט בעד אחדות פלסטינית
פלסטינית מחזיקה שלט בעד אחדות פלסטינית | צילום: רויטרס

(40 שניות)

 

האם הסכם הפיוס הוא עובדה בשטח?. רשת "נייל" המצרית דיווחה כי פתח וחמאס חתמו לפני זמן קצר (שלישי) על הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני בקהיר. על פי הדיווח החתימה נערכה במטה המודיעין המצרי בנוכחות ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בכיר פתח, עזאם אל-אחמד, וראש המודיעין המצרי, מראד מוואפי. מחר צפוי להתקיים בטקס הרשמי בנוכחות יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

הצטרפו לחדשות 10 בפייסבוק »

החתימה על ההסכם, עליו חתמו יחד עם פתח וחמאס כל הפלגים הפלסטיניים, הוקדמה ולדברי בכיר מצרי, האווירה במקום חיובית. הוא הוסיף כי הושלמו כמעט כל ההכנות לטקס שייערך מחר. לדבריו, כעת על הצדדים להשקיע מאמצים נוספים ולהביע רצון עז על מנת להפוך את ההסכם למציאות.

מצרים, שפעלה רבות למען השגת הסכם הפיוס, הזמינה לטקס את מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ושרי חוץ ממדינות רבות בעולם, ביניהן, רוסיה וסין.

כל הצדדים הביעו את תודתם למצרים על מאמציה להשגת הפיוס הפלסטיני ובייחוד הביעו תודתם למודיעין המצרי שהשקיע בשנים האחרונות מאמצים רבים בכדי להוציא לפועל את ההסכם. כעת, אחרי החתימה צפויים הצדדים לדון בהרכבת ממשלה משותפת. כמו כן תוקם ועדה ערבית בראשות מצרים שתעקוב אחר יישום ההסכם בשטח ותפעל לפתור כל משבר ומחלוקות שיווצרו.

ההסכם חתום - מרבית הסוגיות לא נפתרו

לפי ההסכם, ששם קץ לנתק בן כמעט ארבע שנים בין הצדדים, יתקיימו ברשות הפלסטינית בחירות כלליות לתפקיד יושב הראש ולפרלמנט בתוך שנה. עד אז צפויה לקום ממשלה זמנית שתורכב מאישים עצמאיים, שלא מזוהים עם חמאס או עם הפתח. עם זאת, מרבית הסוגיות הבעייתיות והביטחוניות לא נפתרו.

היום דווח כי הצדדים הסכימו על המשך הרגיעה עם ישראל גם אחרי חתימת ההסכם. גורמים ביטחוניים מהחמאס מסרו היום לעיתון "אל-אהראם" כי החמושים המשתייכים לזרועות הצבאיות של הפלגים הפלסטיניים, הסכימו לנצור אש גם אחרי שתורכב הממשלה המשותפת.