בכיר ישראלי: "מצרים העבירה מסר לפיו מדיניות הסגר על עזה לא השתנתה"

אחרי ששר החוץ המצרי החדש הודיע על פתיחת מעבר רפיח, אמר גורם בכיר בישראל כי התקבל מסר שונה מגורמים במדינה. לקראת חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח הגיע למצרים ראש הלשכה המדינית של הארגון בדמשק, חאלד משעל

עשרות אלפי פלסטינים נהרו למצרים כדי לאגור סחורה בגלל המצור הישראלי.
עשרות אלפי פלסטינים נהרו למצרים כדי לאגור סחורה בגלל המצור הישראלי. | צילום: רויטרס

(1:18 דקות)

בירושלים עוקבים בדאגה אחר היחסים המתפתחים בין חמאס למצרים. גורם בכיר בישראל תיאר העברת מסרים ברורים עם המצרים, בערוצים הקיימים, על כך שלא יהיה שינוי במדיניות המצור על רצועת עזה. מעבר רפיח, לפי המסרים הללו, לא ייפתח, דבר שבא בסתירה מוחלטת להודעת שר החוץ המצרי החדש, נביל אל-ערבי, ביום חמישי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

"מצרים לא יכולה להתעלם מסבלם של האחים הפלסטינים ומשקיעה מאמצים רבים כדי להקל על סבלם", אמר בשבוע שעבר השר. "אני מקווה שבמהלך השבוע הקרוב, עשרת הימים הקרובים, מצרים תודיע כי היא מקלה על סבלו של העם הפלסטיני".

במסגרת היחסים עם הקהיר, הגיע הערב למצרים ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, חאלד משעל, שעד כה נאסר עליו להגיע למדינה, לקראת החתימה השבוע על הסכם הפיוס עם פתח.

גם גורם בחמאס הדגיש כי מעבר לפיוס עם פתח יש "חתונה" יותר משמעותית - חמאס עם מצרים. המדינה מגלה הבנה לרוב הסוגיות הביטחוניות, בהם המעברים, חימוש עז-א-דין אל-קסאם, וייתכן גם המנהרות.