הפלסטינים דיווחו על תקיפה בעזה, צה"ל: "לא פעלנו ברצועה"

ברצועת עזה דווח הבוקר כי צה"ל ביצע ירי לעבר שכונת סג'עייה שבמזרח העיר. לפי הדיווח, מספר פלסטינים נפגעו מהירי ככל הנראה פעילי אונר"א. מצה"ל נמסר כי כלל לא בוצעה תקיפה של צה"ל ברצועה ונבדק חשד אם מדובר בניסיון שיגור כושל

הפצצה של חיל האויר במבצע עופרת יצוקה
הפצצה של חיל האויר במבצע עופרת יצוקה | צילום: רויטרס

(31 שניות)

 

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל ביצע הבוקר (שישי) ירי ארטילרי בשכונת סג'עייה שבמזרח העיר עזה. בסוכנות הידיעות "פלסטין היום" דווח כי מספר פלסטינים נפגעו מהירי, ככל הנראה פעילי אונר"א.

הצטרפו לחדשות 10 בפייסבוק »

עם זאת, מצה"ל נמסר כי כלל לא בוצעה תקיפה של צה"ל ברצועה. כעת נבדק החשד האם מדובר בניסיון שיגור כושל של אמצעי לחימה לעבר ישראל, שבגללו נגרם הפיצוץ.

בשבוע האחרון נשמר השקט היחסי בדרום, כאשר מטוסי צה"ל תקפו בליל שבת שעבר שתי מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי שתי הרקטות לעבר אשדוד באותו הערב. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת בשתי המטרות ולדברי הפלסטינים, איש לא נפגע.

בצה"ל הבהירו כי התקיפה היא תגובה לירי לעבר אשדוד. "צה"ל לא יסבול את הירי לעבר יישובי הדרום ויפעל נגד כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", אמרו. על אף התגובה, בצה"ל העריכו אמש כי הדבר לא יצית מחדש את ההסלמה בדרום.

על פי ההערכות, הירי לא בוצע על ידי אנשי חמאס וקיים קשר בין הירי לרצח הפעיל האיטלקי הפרו-פלסטיני, ויטוריו אריגוני. בצה"ל טוענים כי מאחורי הירי עומדת שלוחה של הגי'האד העולמי. שתי הרקטות שנורו בירי ארוך טווח מרצועת עזה נחתו בשטחים פתוחים באזור אשדוד. לא דווח על נפגעים או על נזק.