משפחת שליט טרם הפגישה עם נתניהו: "לא צריכים אמפתיה"

1,757 ימים נמצא גלעד שליט בשבי חמאס וגם בליל הסדר הזה לא יהיה עם משפחתו. אמו אביבה שליט יצאה במתקפה לא אופיינית על הממשלה ועל העומד בראשה: "העם לא טיפש, הוא מבין את שטיפת המוח שהוא עושה להם". ההורים מקיימים הערב פגישה עם ראש הממשלה, במהלכה צפוי נתניהו להציג בפניהם את זהות המחליף של חגי הדס

אביבה שליט
אביבה שליט | צילום: חדשות 10

(2:53 דקות)

יממה לפני ליל הסדר החמישי שגלעד שליט אינו בבית, נפגשים הערב (ראשון) הוריו של החייל החטוף, אביבה ונועם שליט, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו. במהלך הפגישה צפוי נתניהו להודיע להורים על זהותו של שליחו למשא ומתן, שיחליף את חגי הדס, שפרש מהתפקיד בשבוע שעבר.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

לפני הפגישה יצאה האם אביבה למתקפה חריפה נגד התנהלות הממשלה והעומד בראשה בעניין בנה. בני המשפחה יחד עם פעילים נוספים הפגינו מול משרד ראש הממשלה בירושלים. "המעט שעוצרים פה מביעים אמפתיה. אנחנו צריכים שידפקו על השולחן. אנחנו לא צריכים אמפתיה, אנו צריכים את גלעד", אמרה האם אביבה.

"ההפחדות של ראש הממשלה לא מקובלות עלינו", הוסיפה האם. "העם לא טיפש, הוא מבין את שטיפת המוח שהוא עושה להם". מיד לאחר הפסח מתכוונים בני המשפחה להחריף את המאבק.

הנייה על המו"מ לשחרור שליט: "רוצים עסקה מכובדת"

אתמול התייחס ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, למשא ומתן לשחרורו של שליט ואמר כי יש להגיע לקיומה של עסקת שבויים מכובדת. הנייה התייחס לנושא בדיון של הפרלמנט בעזה לרגל יום האסיר הפלסטיני. הוא הוסיף כי "ההתנגדות לא תאכזב את העם ואת משפחות האסירים".

הנייה אמר את הדברים לאחר שביום שישי דיווח העיתון "א-שרק אל אווסט" כי ההנהגה המדינית של חמאס קיבלה הצעה מחודשת של נתניהו, לשחרורו של החייל החטוף, אולם הזרוע הצבאית של הארגון סיכלה את המהלך.

לפי הדיווח, נתניהו הגיש לחמאס הצעה לשחרורו של החייל החטוף טובה יותר מזה שהניח ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, על שולחנם. אולם ההנהגה הצבאית של הארגון, הנמצאת בקשרים הדוקים עם איראן ובעלת עצמאות יחסית - סירבה להצעה.