הנייה על המו"מ לשחרור שליט: "רוצים עסקה מכובדת"

ראש ממשלת חמאס התייחס לחייל החטוף בפרלמנט הפלסטיני בעזה ואמר כי הממשלה תומכת בדרישות ההתנגדות וזו לא תאכזב את משפחות האסירים. במקביל, ביקרה היום תמי ארד באוהל המחאה של משפחת שליט בירושלים

גלעד שליט בשבי
גלעד שליט בשבי | צילום: רויטרס

ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, התייחס היום (שבת) למו"מ לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ואמר כי יש להגיע לקיומה של עסקת שבויים מכובדת.

מה דעתכם על הפרסומים האחרונים? ספרו בפייסבוק חדשות 10 »

הנייה התייחס לנושא בדיון של הפרלמנט הפלסטיני בעזה לרגל יום האסיר הפלסטיני. הוא הוסיף כי ההתנגדות לא תאכזב את העם ואת משפחות האסירים, וציין כי ממשלתו תומכת בדרישותיה של ההתנגדות.

במקביל, ביקרה היום תמי ארד, אשתו של הנווט השבוי רון ארד, באוהל המחאה של משפחת שליט בירושלים. ארד ביקשה לחזק את הוריו של גלעד שליט, שיציינו מחרתיים ליל סדר חמישי ללא בנם. מחר בבוקר תפגין משפחת שליט יחד עם עשרות קציני מילואים מול משרד ראש הממשלה בדרישה לשחרר את בנם.

אתמול התייחס נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, לדיווחים על העסקה לשחרור בנו שסוכלה ומאמציו של המתווך הגרמני באזור. "אני לא יודע משום גורם רשמי על התפתחויות במגעים", אמר לחדשות נענע 10, "למדתי על הפרסומים מכלי התקשורת".

האב הגיב בביטול לידיעות על הכשלת העסקה לחילופי אסירים בעקבות הצעה ישראלית נוספת ואמר: "יש פרסומים שונים ומשונים, את גלעד יש לשחרר". גם במטה המאבק נותרו אדישים אל מול דיווח נוסף על ההתפתחויות הנוגעות לגורלו של גלעד והדגישו כי אין בהם הדבר עד שלא יראו תוצאות אמיתיות בשטח.

"דיבורים ופרסומים הם דבר שאנחנו נחשפים אליו חדשות לבקרים ובכל זאת אנו עומדים לפני ערב הפסח וגלעד שוב לא בבית", אמרו במטה שליט. לדבריהם, הפרסומים על התקדמות לכאורה תיאורטית אינם מסייעים. "אנחנו רוצים שגלעד יחזור הביתה בפועל".