השחקן והיוצר ג'וליאנו מר נרצח ביריות בג'נין

מר, בן 52, נורה למוות על ידי חמושים ליד התיאטרון שהקימה אימו. הוא היה שחקן ופעיל פוליטי, שהיה נתון בשנים האחרונות לאיומים על חייו עקב פעילותו התרבותית בעיר. גופתו הועברה לישראל

ג'וליאנו מר | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

(3:22 דקות)

השחקן והיוצר ג'וליאנו מר נורה אחר הצהריים (שני) למוות בג'נין. חמושים ירו מספר פעמים במר, 52, ליד התיאטרון בעיר שהקימה אימו. אמבולנס פלסטיני העביר את גופתו למחסום באזור, שם הועבר לישראל.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

אמבולנס יצא עם גופתו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, בתיאום המנהל האזרחי וצה"ל. עד כה אף גורם לא נטל אחריות למעשה.

בשנים האחרונות ניהל מר את "תיאטרון החופש" בג'נין, מהלך שהוביל להפגנות מצד גורמים פלסטינים. על-פי הערכות בצה"ל, הרצח בוצע על רקע פעילותו התרבותית והחברתית בעיר. בעבר הוא קיבל איומים על חייו, ולמרות זאת המשיך בפעילות.

מר, יליד נצרת, היה בנם של ארנה מר חמיס היהודיה, פעילת זכויות אדם שעסקה רבות בזכויות אדם בחברה הפלסטינית, וצליבא ח'מיס הערבי, פעיל במפלגה הקומוניסטית הישראלית.

הוא שיחק בשנת 1984 בסרט האמריקני "המתופפת הקטנה", שעסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני, לצד השחקנית המוערכת דיאן קיטון. לאחר מכן, שיחק בסרטו של אבי נשר, "זעם ותהילה", כמו גם בסרטים הישראלים "בר 51", "חתונה בגליל" ו"סיפורי תל-אביב". מר שיחק גם בהצגות תיאטרון רבות, וביניהן "הילדה של כולם", "בני ערובה" ו"נשיקת אשת העכביש". ב-2003 יצר וביים ביחד עם דניאל דניאל את סרטו התיעודי הראשון, "הילדים של ארנה", שעליו זכה בפרסים רבים. לאחרונה חזר לכותרות בעולם התרבות העולמי כאשר הרים הצגת תיאטרון גרפית במיוחד על פי ספרו של ג'ורג' אורוול, "חוות החיות". בשנים האחרונות, עד יום הירצחו, התגורר מר-ח'מיס בג'נין.

>>> כל הסיבות מדוע צריך לצפות בסרט "הילדים של ארנה"