חייל הותקף במושב תומר בבקעה ונפצע בינוני, הפלסטיני נורה

פלסטיני הגיע לכניסה למושב תומר שבבקעת הירדן, ניגש לחייל שעמד בטרמפיאדה, הכה אותו באמצעות אבן וניסה לחטוף את נשקו. החייל נפצע בינוני ושוטר ירה לעבר הפלסטיני ופצע אותו ברגלו

אמבולנס
אמבולנס | צילום: אתר פאנט

(50 שניות)

חייל הותקף הבוקר (שישי) על-ידי פלסטיני בכניסה למושב תומר שבבקעת הירדן. מהחקירה הראשונית עולה כי מחבל הגיע לכניסה למושב, ניגש למאבטח שעמד בטרמפיאדה וניסה לחטוף את נשקו. הוא היכה אותו באמצעות אבן והחייל נפצע בינוני.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק

שוטר ממשטרת התנועה ששהה בסמוך למקום הבחין במעשה, ירה לעבר הפלסטיני ופצע אותו בינוני ברגלו. כוחות צבא ומשטרה הגיעו לזירה וחוקרים את האירוע. מגן דוד אדום פינה את השניים באמצעות מסוק לבית החולים שיבא בתל השומר. לאחר הגעתו השתפר מצבוא של החייל והוגדר קל.

במשטרה ציינו לשבח את פעילותו של השוטר, רס"מ זכריה שאבסו, ש"עבד בנחישות ובזכות תגובתו המהירה, הביא לסיום האירוע ומנע חטיפת נשק".

מקרה נוסף על רקע לאומני אירע הבוקר במחסום בקעות. שני פלסטינים נעצרו במחסום לאחר שבחיפוש נמצאו ארבעה מטעני צינור מאולתרים. השניים נלקחו לחקירת כוחות הביטחון והמטענים הועברו לידי חבלני המשטרה.

בחודש ינואר נורה למוות פלסטיני במחסום שממזרח לשכם. כוח צה"ל שזיהה את הצעיר ירה לעברו ופצע אותו קשה, אך מאוחר יותר הוא מת מפצעיו. מתחקיר של פיקוד המרכז על היכ הוא החזיק בכמה בקבוקי שתייה ולא באמצעי לחימה.

חייל המשרת בחטיבת כפיר, שירה בפלסטיני, אמר בתחקיר כי חש מאוים, משום שהוא המשיך להתקדם לעברו לאחר שקרא לו לעצור. בצה"ל חקרו מדוע ירו לעברו עוד כמה חיילים, והדגישו כי מדובר באירוע שלילי שעלול לגרום לעליית המתח בשטחים.